UNI209 Diplomasi Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektronik TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronik Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI209
Ders İsmi: Diplomasi Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler 20.yy boyunca ortaya çıkan tarihi gelişmeler ve küresel çaptaki değişimleri tarihi açıdan anlar.


Dersin İçeriği: Birinci Dünya Savaşı, Rusya’da devrim, savaş sonrası Avrupa’nın genel durumu, savaşa giden yol, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş, iki kutuplu dünya.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Birinci Dünya Savaşı'nın çıkış nedenlerini anlar
2) İki dünya savaşı arası dönemde oluşturulmaya çalışılan küresel politikayı anlar
3) Siyaseti etkileyen milli ve uluslararası aktörlerin siyasi hareketlerinin nedenlerini anlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Savaşın Gelişimi ve Sonuçları İmzalanan Antlaşmalar, Rus Devrimi, Milletler Cemiyeti, Wilson Prensipleri
2) İki Savaş Arası Dönem Paktlar Dönemi ve Geçici Barış (1918-1929) Buhranlar Dönemi (1929-39)
3) İkinci Dünya Savaşı’na Doğru Faşizmin Yükselişi ve Yatıştırma Politikaları, Savaşın Başlaması ve Avrupa’da Yayılması
4) İkinci Dünya Savaşı ABD’nin dahil olmasıyla ile değişen dengeler, Asya’daki gelişmeler, Savaşın Sonu, Konferanslar, BM’nin Kurulması
5) Soğuk Savaş’ın Başlaması İki Kutuplu Uluslararası Sistem, Truman Doktrini (Marshall), NATO/Varşova Paktı, Çevreleme Politikası, Süveyş Krizi SEATO, CENTO, Berlin Krizi ve Duvar, Küba Krizi
6) Çok Merkezliliğe Geçiş Yumuşamaya Doğru Güçlenen Avrupa, Bağlantısızlar, Latin Amerika, SSCB Politikasında Değişim (20. Kongre)
7) Yumuşama (Détente): Helsinki Süreci, AGİK, Silahsızlanma (SALT I-II), Çin-Sovyet Anlaşmazlığı
8) vize
9) Asya ve Orta Doğu’daki gelişmeler: Vietnam Savaşı, 67-73 Arap-İsrail Savaşları, Petrol Krizi, İran Devrimi, SSCB’nin Afganistan’ı İşgali, İran-Irak Savaşı
10) Soğuk Savaş’ın Sonu ve Yeniden Yapılanma: “Yeni Düşünce” Glasnost/Perestroika, Afganistan’da yenilgi ve dağılma, Berlin Duvarı’nın yıkılması, Körfez Savaşı ve Tek Kutupluluk
11) Geçiş Dönemi: Yeni Dünya Düzeni, SSCB Coğrafyasında çalkantılar, Yugoslavya, Somali, Ruanda, Bosna, Kosova, Yeni Vestfalya, Değişen Güç Dengeleri
12) 21. Yüzyıla Girerken: Gücünü Toplayan Rusya (Putin Münih Konuşması), 9/11, Bush Doktrini, Teröre Karşı Küresel Savaş, Afganistan ve Irak Müdahalesi, 2008 Gürcistan Savaşı ve Yeni güç dengesi
13) Bugünü anlamak: Asya-Pasifik Bölgesi’nin yükselişi, Arap Baharı ve Orta Doğu, Ukrayna/Kırım, Rusya’nın tekrar canlanması
14) Dersin Genel Değerlendirmesi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John Merriman, A History of Modern Europe: From the Renaissance to the Present
Diğer Kaynaklar: Gül Akyılmaz, Siyasi Tarih
• Sina Akşin, Kısa 20. Yüzyıl Tarihi
• Rifat Uçarol, Siyasi Tarih: 1789-2014
• Antony Best, Justi M. Hanhimaki, Joseph A. Maiolo, Kirsten E. Schulze, 20. Yüzyılın Uluslararası Tarihi
• Edward Whiting Fox, The Emergence of the Modern European World
• Eric Hobsbawm, Kısa 20. Yüzyıl: 1914-1991 Aşırılıklar Çağı
• J.A.S. Grenville, A History of the World in the Twentieth Century
• Henry Kissinger, Diplomasi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak.
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek.
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak.
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek.
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak.
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 1
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 3
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 2
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 24 2 26
Final 1 60 3 63
Toplam İş Yükü 131