İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI207
Ders İsmi: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM SAVCI
Dersi Veren(ler): Gülsüm Savcı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin girişimcilik potansiyelini geliştirmek ve kendi işlerini kurmaları için gerekli süreç, araştırma ve bilgi birikimini kazandırmak; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramı ve alt unsurlarına hakim olmalarını ve dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders girişimciliğin tanımı ve itici güçleri; girişimcilik süreci; girişimcilerin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; inovasyonun tanımı, inovasyonun kaynakları, inovasyonun ilkeleri ve süreci; fikri mülkiyet, marka, patent, lisans; iş planı ve sunum tekniklerini kapsamaktadır. Konuların sonunda öğrencilerin bir iş planı yazmaları ve bunu sunmaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramları ve aralarındaki ilişkileri açıklar
2) Inovasyon ve yaratıcılık arasındaki farkı bilir
3) Farklı iş modellerini bilir
4) Çeşitli girişimcilik türlerini tanımlar
5) İş planı yazar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar: fikir, mucit, buluş, girişimci, girişimcilik, yönetici, yenilik ve diğerleri Dersde verilecektir.
2) Yaratıcılık ve Fırsatlar blackboarddaki haftalık ders notları
3) Fizibilite ve türleri blackboarddaki haftalık ders notları
4) Endüstri ve Rekabet Analizi blackboarddaki haftalık ders notları
5) Brand and intellectual property blackboarddaki haftalık ders notları
6) İş Modelleri blackboarddaki haftalık ders notları
6) KOSGEB'in İş Planına Giriş: Bölüm 1 ve Bölüm2: Genel Bilgiler & Girişimcilerin ve İşletmenin Özellikleri blackboarddaki haftalık ders notları
7) İş Planı Bölüm 3: Pazarlama Planı blackboarddaki haftalık ders notları
8) ara sınav haftası
9) İş Planı Bölüm 4 & Bölüm 5: Üretim Planı & Yönetim Planı blackboarddaki haftalık ders notları
10) İş Planı Bölüm 6: Finans Planı blackboarddaki haftalık ders notları
11) Okuma Haftası: Grup iş planlarının değerlendirilmesi
11) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
12) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
13) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
14) Öğrenci Gruplarının İş Planı Sunumları
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education

"Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson

Diğer Kaynaklar: Entrepreneurship" by Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, and Dean A. Shepherd, 11th Edition (2020), McGraw-Hill Education

"Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures" by Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, 6th Edition (2023), Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 2
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 4 16
Ara Sınavlar 2 15
Final 4 4
Toplam İş Yükü 119