UNI205 Katlama Teknikleri Analizi ve Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI205
Ders İsmi: Katlama Teknikleri Analizi ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Burcu Şansan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Katlama yöntemlerinin mimari disiplinine uygun olarak tanıtılması, uygulamalarla estetik bakış açısının gelişmesini sağlamak.
Katlama tekniklerinden ilham alarak mesleki projelerinde fark yaratacakları ürünler ortaya çıkarılmasına öncü olmak.
Dersin İçeriği: Origaminin tarihçesi ve mimarlık kullanımları hakkında genel bilgiler; temel katlama prensiplerini ve origami dilinin öğretilmesi; tasarımlarda, teknolojik ürünlerde, mühendislikde origaminin kullanımı; yüzeysel pile katlamalarla çeşitli dokular oluşturma, hareketli, büyüyüp-küçülebilen , geometrik, 3boyutlu modellerin yapılması ve ürünsel uygulamalarla geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kullanılan ana katlama yöntemlerini bilerek kendi modellerini geliştirebilirler
2) Origami sembollerini anlayarak ve takip ederek orta –ileri seviyedeki modelleri yapabilirler.
3) Katma değerli ürünler ortaya çıkmasına destek olmak.
4) Hacim küçültme / açılır-kapanır / tasarımlar ortaya çıkarmak
5) Yapılan tasarımlarda katlama yöntemlerinden ilham alabilirler ve kendi bireysel yaratıcılıklarına destek sağlar.
6) Matematik-origami ilişkisiyle ilgili bilgi sahibi olur. Origami kullanan araştırma kurumları ve üniversiteler seviyesinde bakış açısı kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Origaminin tarihçesi, teknolojik gelişimi, günümüzdeki durumu, geleceği hakkında bilgilendirme. Uluslararası Kâğıt Ölçüleri Origami sembollerini, temel katlama yöntemlerini anlatarak uygulama. Origamiden ilham alınan yapılara, binalara, heykellere bakış "
2) Temel Katlamalara Giriş Zigzag katlamalar, düz, açılı, dairesel ve uygulamaları
3) Tekrarlı Katlamalar Pileli katlamalar, bireysel pile deseni hazırlama, Dönel pileler oluşturmak
4) V- tipi katlamalar, çoklu V tipli katlamalar
5) Sabit tünel ve hareketli tüneller (boru)
6) "Parabolik nedir ve katlamaları, günümüzde parabolik mimari uygulamaları "
6) "Parabolik nedir ve katlamaları, günümüzde parabolik mimari uygulamaları "
7) "Gölgeli pileler ve kutulama Pile katlamalarda kesim ile doku yüzeyi, gölgeleme oluşturma (makas, maket bıçağı) "
8) Serbest form kâse/kutu, bükülen kutu/form
9) "Platonik cisimler Platonik Cisimleri Nedir? Küp, düzgün dörtyüzlü, bağlı küp "
10) Modüler yapı ve eşkenar ucgen kalıp
11) Pop-up katlama ile kitap formu
12) "Duvar / tavan/ dikey dekoratif klasik ve serbest eksenli piramit oluşturmak. Malzeme ( pergel, cetvel, yapıştırıcı, ince olmayan dergi sayfaları) "
13) Miura katlaması kullanım alanları ve uygulamaları çalışmalarıdır.
14) "Eğrisel yüzeyler Serbest kat izi formları ve buruşturma "

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Mathematical Methods for Geometric Origami - Robet J. Lang
• Complete Pleats - P. Jackson
• Origami Boxes- Tomoko Fuse
• Zen Origami - Sinayskaya
• The Geometry of Origami -- Erik Demaine
Diğer Kaynaklar: • Mathematical Methods for Geometric Origami - Robet J. Lang
• Complete Pleats - P. Jackson
• Origami Boxes- Tomoko Fuse
• Zen Origami - Sinayskaya
• The Geometry of Origami -- Erik Demaine

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 45