Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GCA207 | ||||
Ders İsmi: | Food Science and Technology | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ECE SÜREK | ||||
Dersi Veren(ler): | Çağla ÖZER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere; gıdaların temel özellikleri öğretilerek gıda üretim akım şemalarını hazırlayabilme, gıda muhafaza yöntemlerine hâkim olma yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Gıda teknololoji ile ilgili genel bilgiler, hububat teknolojisi, fermantasyon teknolojisi, süt teknolojisi, meyve sebze teknolojisi, et teknolojisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Etik değerler çerçevesinde gıda teknikerinin görev, yetki ve sorumlulukları hakkında genel bilgi sahibi olur. 2) Hububat ve temel gıda bileşenlerini tanır. 3) Gıda teknolojisinde kullanılan temel prosesler hakkında bilgi sahibi olur. 4) Gıda uygulaması hakkında bilgi sahibi olur 5) Gıda teknolojisindeki yeni gelişmeleri yakından tanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gıda teknolojisine giriş | |
2) | Meyve, Sebze Teknolojisi | |
3) | Hububat Teknolojisi | |
4) | Ekmekçilikte Hesaplamalar | |
5) | Fermantasyon Teknolojisi | |
6) | Laboratuvar / Mutfak Uygulaması (Sirke, Turşu, Tarhana Yapımı) | |
7) | Laboratuvar / Mutfak Uygulaması (Sirke, Turşu, Tarhana Yapımı) | |
8) | Ara sınav | |
9) | Süt Teknolojisi | |
10) | Süt Teknolojisi | |
11) | Laboratuvar / Mutfak Uygulaması (Süt, Peynir Yapımı) | |
12) | Meyve, Sebze Teknolojisi | |
13) | Laboratuvar / Mutfak Uygulaması (Reçel, Salça Yapımı) | |
14) | Et Teknolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Akbulut, N. ve Karagözlü, C. (2012). Gıda Bilimi ve Teknolojisi, Sidaş Yayıncılık. Bilişli, A. (2012). Gıda Teknolojisi. Sidaş Yayıncılık. Bulduk, S. (2003). Gıda Teknolojisi. Detay Yayıncılık. Hosoney, C. (2010). Principles of Cereal Science and Technology, Third Edition. Metin, M. (2012). Süt Teknolojisi, Sütün Bileşimi ve İşlenmesi. Ege Üniversitesi Basımevi Öztan, A. (2003). Et Bilimi ve Teknolojisi. Gıda Mühendisleri Odası Yayınları. Tekeli, S. T. Hububat Teknolojisi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||
5) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |