Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Coğrafi İşaret Nedir? Standartları Nelerdir?
|
|
2) |
Dünya’da ve Türkiye’de Yerel Ürün Kavramı, Algısı ve Farklılıkları |
|
3) |
Sürdürebilir, Organik Tarım ve Ekosistem |
|
4) |
Gastronomi ve Yerel Ürün İlişkisi |
|
5) |
Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri |
|
6) |
7 Kıta Ürünler |
|
7) |
7 Bölge Ürünler |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar |
|
10) |
Yöresel Ürün Stratejileri ve Uygulamalar |
|
11) |
Sürdürebilirlik, Yenilebilirlik ve Gastronomi |
|
12) |
Toprağa Uygun Ürün Yetiştirme |
|
13) |
Yerel Ürünler ve Pazarlama |
|
14) |
Yerel Ürünler ile Küresel Lezzetler Elde Etmek |
|
15) |
Final sınavları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Çeşitli kaynaklardan derlenmiş ders notları |
Diğer Kaynaklar: |
Rodrigo, ben.; da Veiga, J.F. Yerelden küresele: Bilgi dinamikleri ve yerel gıdanın ekonomik yeniden yapılandırılması. Gıdaya Yerlerin Adını Vermede: Kırsal Kalkınmada Gıdanın Yeniden Uzlaştırılması ve Bilgi Dinamikleri; Papadopoulos, A.G., Fonte, M., Eds.; Taylor & Francis e-Kitaplar: Abingdon-on-Thames, İngiltere, 2016; s. 127.
Josling, T. İsimde ne var? Yiyecek ve İçecekler için Coğrafi İşaretlerin Ekonomisi, Hukuku ve Siyaseti; Uluslararası Entegrasyon Çalışmaları Enstitüsü’ne sunulan bildiri; Trinity Koleji: Dublin, İrlanda, 2005.
Björk, P.; Kauppinen-Räisänen, H. Yerel food: Hedef cazibe için bir kaynak. Int. J. Contemp. Yönetici. 2016, 28, 177-194.
Du Rand, G.E.; Heath, E. Destinasyon pazarlamasının bir unsuru olarak gıda turizmi için bir çerçeveye doğru. Curr. Sorunlar Turu. 2006, 9, 206-234.
Ryu, K.; Jang, S.C. Bir seyahat destinasyonunda yerel mutfağı deneyimleme niyeti: Değiştirilmiş akıl yürütme teorisi. J. Hosp. Tur. Res. 2006, 30, 507-516.
Qing-Chi, C.G.Q.; Chua, B.L.; Othman, M.; Ab Karim, S. Gıda imajı, gıda memnuniyeti, mutfak kalitesi ve davranışsal niyetler arasındaki yapısal ilişkileri araştırmak: Malezya'nın The vakası. Int. J. Hosp. Tur. Adm. 2013, 14, 99–120.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili genel kavramları tanımlar/açıklar |
3 |
2) |
Yiyecek-İçecek işletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. |
3 |
3) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahip olur. |
3 |
4) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
5) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
6) |
Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. |
3 |
7) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki her türlü organizasyonu düzenler. |
3 |
8) |
Bölümü ile ilgili temel kavramları ve kuramları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
10) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
3 |
11) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
12) |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
15) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |
17) |
Türk ve değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlar. |
3 |
18) |
Gıda güvenliği, sürdürülebilirlik, beslenme ilkeleri ve hijyen, pişirme yöntemleri, menü planlama, turizm gibi müfredatta yer alan konular hakkında bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. |
2 |