İşletme (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISY5134
Ders İsmi: Küresel İşletmecilik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHU TUĞBA KARABULUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders:
1) Öğrencileri uluslararası işletme yönetimiyle alakalı konularla ilgili bilgilendirmeyi,
2) Öğrencileri çokuluslu firmalarda örgütsel yapılanma, liderlik, insan kaynakları yönetimi ve şirket kültürüyle tanıştırmayı,
3) Öğrencileri teknoloji, inovasyon, üretim, satın alma ve lojistik yönetimindeki kavram ve uygulamalarla tanıştırmayı;
4) Öğrencilere uluslararası ticarette pazarlama ile ilgili konular hakkında bir anlayış sağlamayı ve
5) Öğrencilerin dersin konuları üzerine bir takımın üyesi olarak araştırma yapmalarını, bir proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Yirmi birinci yüzyılın rekabetçi küresel iş hayatı, yöneticilerin etkili uluslararası etkileşimler yürütmek ve uluslararası ticaretteki operasyonları yönetmek için gerekli becerileri geliştirmesini zorunlu kılmaktadır. Bu, çok uluslu bir firmanın yurtdışı operasyonlarının başarısının, uluslararası yöneticinin becerilerine ve kültürel duyarlılığına ve şirketin stratejilerini ev sahibi ülkenin iş uygulamaları çerçevesinde gerçekleştirme becerisine bağlı olduğu anlamına gelir. Bu dersin amacı, öğrencilerin yirmi birinci yüzyılda küresel bir bağlamda insanların ve süreçlerin etkili yönetimi için gerekli becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Dersin odak noktası, hem organizasyonel hem de kişilerarası düzeylerde küresel vizyon ve yönetim becerilerini geliştirmek için gerekli olan gerçek yönetim fonksiyonları ve davranışları üzerinde olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası işletmeleri çok merkezli biçimde analiz eder.
2) Uluslararası işletme ile ilgili temel etik ve çevre konularını tanımlar.
3) Ekonomik, politik, kültürel ve sosyal çevrenin uluslararası işletme operasyonunu nasıl etkilediğini açıklar.
4) Uluslararası işletmecilikle ilgili temel terim ve kavramları açıklar.
5) Uluslararası giriş stratejilerini olumlu ve olumsuz yönleriyle açıklar.
6) Uluslararası ticaret teorisini tartışır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel İşletmeciliğe Giriş
2) Uluslararası İşletmecilik Çevresi
3) Küresel İşletmeciliğin Tarafları
4) Kültür ve Etik
5) Uluslararası Ticarete Giriş
6) Politik ve Yasal Sistemler
7) Ülke Gelişmişlik Düzeyleri
8) Uluslararası Firmada Strateji ve Örgüt Yapısı
9) İthalat, İhracat, Doğrudan Yatırım
10) Birleşmeler, Lisans, Franchising ve Diğer Sözleşmeli Stratejiler
11) Global Kaynak Kullanımı
12) Global Pazarlama I
13) Global Pazarlama II
14) Global İnsan Kaynakları Yönetimi
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bartlett, C. A., Ghoshal, S., & Beamish, P. W. (2018). Transnational Management: Text, Cases & Readings in Cross-Border Management (8th ed.). NY: McGraw-Hill Higher Education.
Diğer Kaynaklar: Cavusgil, S. T., Knight, G., & Riesenberger, J. R. (2008). International Business: Strategy, Management, and the New Realities (Pearson International Edition). NJ: Pearson Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 32
Toplam İş Yükü 150