İşletme (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISY5133
Ders İsmi: Dijital Dönüşüm ve İşletmelerde Yeni Ekonomi Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Mustafa SUNDU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı:
Dijital dönüşüm süreçlerine ilişkin kavramları ve teknikleri öğrenerek, dijital dönüşüm süreçlerini yönetmek veya bu tür projelerde yer alabilmek için gerekli becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Organizasyonların dijital dönüşüm süreçlerinin yönetilmesi için gerekli yetkinliklerin ve tekniklerin öğrenilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) - Dijital dönüşüm sürecine ilişkin kavramları bilir
2) - Dijital dönüşümün toplumda ve organizasyondaki etkileri bilir
3) - Bir organizasyonun mevcut dijitalleşme seviyesini ölçebilir
4) Organizasyonun dijital dönüşüme ihtiyaç duyduğu alanları belirleyip önceliklendirebilir.
5) Dijital dönüşüm için gerekli planlamaları yapabilir.
6) Dijital dönüşümü yönetebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve giriş
2) Dijital dönüşüm sürecine ilişkin kavram ve tanımlar
3) Yönetimde ve iş dünyasında güncel konular ve yıkıcı teknolojiler
4) Dijitalleşmenin toplum üzerindeki etkileri ve dijital ekonomi
5) Enformasyon teknolojileri alt yapısı
6) Yönetim Bilişim Sistemleri
7) Veri odaklı dijital dönüşüm ve büyük veri
8) Dijital İş modelleri inovasyonu Öğrenci sunumları
9) Dijital müşteri ve stratejiler Öğrenci sunumları
10) Organizasyon dijitalleşme seviyesinin ölçülmesi Öğrenci sunumları
11) Dijital dönüşüm perspektifinden iş analizi Öğrenci sunumları
12) Sistem analizi ve tasarımı Öğrenci sunumları
13) Sistem dönüşüm stratejileri Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Ders notları
- Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2018. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson.
- Alexander Borek , Nadine Prill, Veri ve Yapay Zekayla Dijital Dönüşüm, The Kitap Yayınevi.
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim
- Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited.
- International Institute of Business Analysis Body of Business Analysis Knowledge Guide (İş Analizi Bilgi Birikimi Kılavuzu -BABOK)
-Şebnem Özdemir, Deniz Kılınç, Geleceğin Meslekleri: Dijital Dönüşüm, Veri Bilimi ve Yapay Zeka. Abaküs Yayınları.
-Stuart Russel, İnsanlık İçin Yapay Zeka. Buzdağı Yayınları.
-Jeremy Rifkin, Nesnelerin İnterneti ve İşbirliği Çağı.Optimist Yayınları.
-Philip Kotler, Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayınları
- Andrew V. Edward, Dijital Her Şeyi Yok Ediyor: Robotlar, Büyük Veri ve Algoritmalar Geleceğinizi Nasıl Değiştiriyor? Siyah Kitap.
- Tom Goodwin, Dijital Darwinizm: İş Dünyasının Dijital Sonrası Çağa Uyum Kılavuzu. Siyah Kitap.
- Işıl Mendeş Pekdemir, Dijital Dönüşüm. Beta Yayınları.
Diğer Kaynaklar: - lecture notes
- Laudon , KC, & Laudon , JP 2018. Management Information Systems : Managing the digital Firm , Pearson .
- Alexander Borek , Nadine Prill , Digital Transformation with Data and Artificial Intelligence , The Kitap Publishing House.
- Nafiz ÜNLÜ, 2017. System Analysis and Design , Abaküs Publications.
- Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. System Analysis and Design: Object Oriented Modeling . Daisy Science
- Kenneth E. Kendall , Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design , Global Edition- Pearson Education Limited.
- International Institute of Business Analysis Body of Business Analysis Knowledge Guide
-Şebnem Özdemir, Deniz Kılınç, Future Professions: Digital Transformation, Data Science and Artificial Intelligence . Abacus Publications.
- Stuart Russell , Artificial for Humanity intelligence . Iceberg Publications.
- Jeremy Rifkin , Internet of Things and the Age of Collaboration . Optimist Publications .
- Philip Kotler , Marketing 4.0: Transitioning from Traditional to Digital . Optimist Publications
- Andrew V. Edward, Digital Destroys Everything: How Robots, Big Data and Algorithms Are Changing Your Future Black Book.
- Tom Goodwin , Digital Darwinism : Business Guide to Adapting to the Post - Digital Age . Black Book.
- Işıl Mendeş Pekdemir, Digital Transformation. Beta Releases .

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 1
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 1
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 1
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme 1
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 35
Sunum 1 % 15
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 2 20 1 42
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 144