İşletme (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5133 | ||||
Ders İsmi: | Dijital Dönüşüm ve İşletmelerde Yeni Ekonomi Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Mustafa SUNDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı: Dijital dönüşüm süreçlerine ilişkin kavramları ve teknikleri öğrenerek, dijital dönüşüm süreçlerini yönetmek veya bu tür projelerde yer alabilmek için gerekli becerileri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Organizasyonların dijital dönüşüm süreçlerinin yönetilmesi için gerekli yetkinliklerin ve tekniklerin öğrenilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) - Dijital dönüşüm sürecine ilişkin kavramları bilir 2) - Dijital dönüşümün toplumda ve organizasyondaki etkileri bilir 3) - Bir organizasyonun mevcut dijitalleşme seviyesini ölçebilir 4) Organizasyonun dijital dönüşüme ihtiyaç duyduğu alanları belirleyip önceliklendirebilir. 5) Dijital dönüşüm için gerekli planlamaları yapabilir. 6) Dijital dönüşümü yönetebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve giriş | |
2) | Dijital dönüşüm sürecine ilişkin kavram ve tanımlar | |
3) | Yönetimde ve iş dünyasında güncel konular ve yıkıcı teknolojiler | |
4) | Dijitalleşmenin toplum üzerindeki etkileri ve dijital ekonomi | |
5) | Enformasyon teknolojileri alt yapısı | |
6) | Yönetim Bilişim Sistemleri | |
7) | Veri odaklı dijital dönüşüm ve büyük veri | |
8) | Dijital İş modelleri inovasyonu Öğrenci sunumları | |
9) | Dijital müşteri ve stratejiler Öğrenci sunumları | |
10) | Organizasyon dijitalleşme seviyesinin ölçülmesi Öğrenci sunumları | |
11) | Dijital dönüşüm perspektifinden iş analizi Öğrenci sunumları | |
12) | Sistem analizi ve tasarımı Öğrenci sunumları | |
13) | Sistem dönüşüm stratejileri Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | - Ders notları - Laudon, K. C., & Laudon, J. P. 2018. Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Pearson. - Alexander Borek , Nadine Prill, Veri ve Yapay Zekayla Dijital Dönüşüm, The Kitap Yayınevi. - Nafiz ÜNLÜ, 2017. Sistem Analizi ve Tasarımı, Abaküs Yayınları. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. Sistem Analizi ve Tasarımı: Nesneye Yönelik Modelleme. Papatya Bilim - Kenneth E. Kendall, Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design, Global Edition-Pearson Education Limited. - International Institute of Business Analysis Body of Business Analysis Knowledge Guide (İş Analizi Bilgi Birikimi Kılavuzu -BABOK) -Şebnem Özdemir, Deniz Kılınç, Geleceğin Meslekleri: Dijital Dönüşüm, Veri Bilimi ve Yapay Zeka. Abaküs Yayınları. -Stuart Russel, İnsanlık İçin Yapay Zeka. Buzdağı Yayınları. -Jeremy Rifkin, Nesnelerin İnterneti ve İşbirliği Çağı.Optimist Yayınları. -Philip Kotler, Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayınları - Andrew V. Edward, Dijital Her Şeyi Yok Ediyor: Robotlar, Büyük Veri ve Algoritmalar Geleceğinizi Nasıl Değiştiriyor? Siyah Kitap. - Tom Goodwin, Dijital Darwinizm: İş Dünyasının Dijital Sonrası Çağa Uyum Kılavuzu. Siyah Kitap. - Işıl Mendeş Pekdemir, Dijital Dönüşüm. Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | - lecture notes - Laudon , KC, & Laudon , JP 2018. Management Information Systems : Managing the digital Firm , Pearson . - Alexander Borek , Nadine Prill , Digital Transformation with Data and Artificial Intelligence , The Kitap Publishing House. - Nafiz ÜNLÜ, 2017. System Analysis and Design , Abaküs Publications. - Oya KALIPSIZ, Ayşe BUHARALI, Göksel BİRİCİK, 2012. System Analysis and Design: Object Oriented Modeling . Daisy Science - Kenneth E. Kendall , Julie E. Kendall 2020. Systems Analysis and Design , Global Edition- Pearson Education Limited. - International Institute of Business Analysis Body of Business Analysis Knowledge Guide -Şebnem Özdemir, Deniz Kılınç, Future Professions: Digital Transformation, Data Science and Artificial Intelligence . Abacus Publications. - Stuart Russell , Artificial for Humanity intelligence . Iceberg Publications. - Jeremy Rifkin , Internet of Things and the Age of Collaboration . Optimist Publications . - Philip Kotler , Marketing 4.0: Transitioning from Traditional to Digital . Optimist Publications - Andrew V. Edward, Digital Destroys Everything: How Robots, Big Data and Algorithms Are Changing Your Future Black Book. - Tom Goodwin , Digital Darwinism : Business Guide to Adapting to the Post - Digital Age . Black Book. - Işıl Mendeş Pekdemir, Digital Transformation. Beta Releases . |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | ||||||
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | ||||||
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 1 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 1 |
3) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
5) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 35 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 2 | 20 | 1 | 42 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |