Tıp (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MED402
Ders İsmi: İç Hastalıklar Staj Bloğu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
15
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HİKMET KOÇAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Nuriye Taşdelen Fışgın, Prof. Dr. Süleymen Tevfik Ecder, Prof. Dr. Şenol Kobak, Prof. Dr. Mustafa Köroğlu, Prof. Dr. Nedret Taflan Salepci, Prof. Dr. İbrahim Ertuğrul, Prof. Dr. Şeyda Gündüz, Prof. Dr. Mehmet Tekin Akpolat, Prof. Dr. Binnur Şimşek, Prof. Dr. Berçem Ayçiçek, Prof. Dr. Kubilay Ükinç, Prof. Dr. Cengiz Özdemir, Prof. Dr. Şener Cihan, Prof. Dr. Saadettin Kılıçkap, Prof. Dr. Hüseyin Mertsoylu, Prof. Dr. Veliddin Canfeza Sezgin, Prof. Dr. Emre Merdan Fayda, Prof. Dr. Nuri Faruk Aykan, Prof. Dr. Ali Demirci, Doç. Dr. Erkan Kayıkçıoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Yeliz Kömürcü, Dr. Öğr. Üyesi Seher Nazlı Kazaz, Dr. Öğr. Üyesi Fuad Nurili, Dr. Öğr. Üyesi Himmet Bora Uslu, Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç Eren, Dr. Öğr. Üyesi Ekrem Aslan, Dr. Öğr. Üyesi Shamil Aliyev, Dr. Öğr. Üyesi Ekrem Aslan, Dr. Öğr. Üyesi Işıl Yurdaışık
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Çekirdek Eğitim Programında belirtilen öğrenim hedefleri kapsamında , önemli, sık görülen ve acil müdahale gerektirebilecek temel dahili hastalıkların ön tanısını veya tanısını koyabilecek, birinci basamak düzeyinde bu hastaların tedavisini ve acil müdahaleleri yapabilecek ve gerekli durumda hastayı uzmanına gönderebilecek bilgi ve beceriyi kazanmalarının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Gastroenteroloji, Endokrinoloji, Nefroloji, Hematoloji, Onkoloji ve Romatoloji

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sık karşılaşılan veya nadir ancak yaşamı tehdit edici veya acil klinik durumlara yönelik klinik karar verme, hasta ve hastalık yönetimi süreçlerinde yeterlilikler geliştirmek için, temel ve klinik bilimlerdeki, davranış bilimlerindeki ve sosyal bilimlerdeki gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları bütünleştirebilir.
2) Klinik durumların, belirti ve bulguların oluşum mekanizmalarını açıklayabilir.
3) Temel hekimlik uygulamalarını yapabilir.
4) Genel ve soruna yönelik öykü alabilir.
5) Genel ve soruna yönelik fizik muayene yapabilir.
6) Hasta kayıtlarının tutulmasını, hastalık raporlamasının ve bildiriminin yapılmasını açıklayabilir.
7) Laboratuvar ve görüntüleme incelemelerinin seçilme yaklaşımını tartışabilir, birinci basamak sağlık hizmeti ortamında yapılabilenleri uygulayabilir, dış kurum veya ikinci basamakta uygulanabilecek olanların istenme yöntemini betimleyebilir, sonuçlarını tartışabilir, ayırıcı veya kesin tanıyı ve tedavi yaklaşımını tartışabilir.
8) Sağlıklılık durumlarını yönetimini tartışabilir.
9) Gereksinime göre taramaları listeleyebilir.
10) İkinci basamak sağlık bakımı gerektiren klinik durumların ayırıcı tanısını tartışabilir ve sevk koşullarını betimleyebilir.
11) Koruyucu hekimlik uygulamalarını tartışabilir.
12) Sağlık hizmeti süreçlerinde, mesleki ve profesyonel yaklaşım bakımından gerekli ilkelere yönelik farkındalık sergileyebilir.
13) Bireysel hastanın sağlık bakımında kanıta dayalı tıp uygulamalarını açıklayabilir.
14) Bağımsız çalışma ve öğrenme yeterlilikleri sergiler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dahiliye giriş ve anamnez Psöriatik artrit Reaktif artrit Enteropatik artrit Gastritler ve peptik ülser-Gastroparezi ve mide tümörleri GİS kanamaları Özofagus motilite bozuklukları Uygulamalı Dersler Üriner sistem muayenesi Lokomotor sistem muayenesi- Karın muayenesi Baş-boyun muayenesi Üriner sistem muayenesi Lokomotor sistem muayenesi- Karın muayenesi Baş-boyun muayenesi Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
2) Kanser etyolojisi, risk faktörleri ve karsinojenler Karsinogenezis ve moleküler mekanizmalar Kanser immünoterapisinde temel ilkeler Kolorektal kanserler Romatoid Artrit Sistemik Lupus Eritematosus Skleroderma İnflamatuvar Myozitler Sjögren sendromu Uygulamalı Dersler Üriner sistem muayenesi Üriner sistem muayenesi Karın muayenesi Baş-boyun muayenesi Lokomotor sistem muayenesi Üriner sistem muayenesi Baş-boyun muayenesi :Karın muayenesi Gastroözofagial reflü hastalığı ve diğer özofajitler Malabsorbsiyon ,maldigesyon, gluten enteropati. İnce barsağın malign hastalıkları- Anemilere yaklaşım Olgu sunumu Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
3) Hirsutizm, Kongenital Adrenal Hiperplazi , Polikistik Over Sendromu- Hipotalamus Hormonları ve Hastalıkları- Hipopituitarizm-Arka Hipofiz Hastalıkları Akromegali Küçük Çaplı Damar Vaskülitleri Orta çaplı damar vaskülitleri Büyük Çaplı Damar Vaskülitleri Dislipidemiler ve Tedavisi Akut Hepatitler Kronik hepatitler Karaciğerin fonksiyonel anatomisi,tanı yöntemleri Karaciğerin fonksiyonel anatomisi,tanı yöntemleri -1 Sistemik hastalıklar ve karaciğer Olgu Sunumu Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
4) Hipertansiyon Glomerüler hastalıklar Glomerüler hastalıklar Renal transplantasyon Alerjiye giriş, anamnez, tanı yöntemleri, Besin alerjisi Ürtiker, ilaç alerjisi ve anafilaksi Alerjik rinit ve astım Lateks alerjiler İnflamatuvar barsak hastalıkları Diğer kolitler- Mikroskopik, Diversiyon, Radyasyon, İskemik, psödomembranöz Kolestaz ve ikterler Portal hipertansiyon ve komplikasyonları Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
5) Karaciğer sirozu ve komplikasyonları Akut karaciğer yetersizliği ve transplantasyonu Onkolojide hedefe yönelik tedaviler Tübüler hastalıklar Kalıtsal böbrek hastalıları Böbrek anomalileri ve kistik hastalıklar İshal ve Kabızlık yaklaşım İritabl bağırsak hastalığı ve Divertiküler hastalığı Asit- ayırıcı tanı İlaç ile ilişkili hepatobiliyer hastalıklar Radyasyon onkolojisinin temelleri Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
6) Geriatrik sendromlar Prolaktinoma/Feokromositoma Endokrinolojide görülen nadir sendromlar- Cushing sendromu ve Endokrin Hipertansiyon Kalsiyum metabolizması ve metabolik kemik hastalıkları Tübüler hastalıklar Böbrek yetmezliğinde ilaç kullanımı " Akut böbrek hasarı Onkolojik aciller Radyasyon Onkolojisinde klinik uygulamalar Kalıtsal böbrek hastalıları Böbrek anomalileri ve kistik hastalıklar Ödemli hastaya yaklaşım Oligürik hastaya yaklaşım Pankreatitler Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
7) Sıvı Elektrolit/Asit Baz Dengesi Sıvı Elektrolit/Asit Baz Dengesi Kronik böbrek hastalığı Kronik böbrek hastalığı Myeloproliferatif Hastalıklar Trombositopeniler- ITP Kanama Diyatezleri Addison Hastalığı Olgu sunumu Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
8) Hipotiroidi ve hipertiroidi Nodüler Guatr ve Tiroid Kanseri- Diabetes Mellitus:Tanı, sınıflama,klinik bulgular Diabetes Mellitus - Komplikasyonlar ve tedavi Obezite ve tedavisi-entegre oturum Multiple Endokrin Neoplaziler Paraneoplastik sendromlar ve primeri belli olmayan tümörler Jinekolojik ve ürolojik tümörler Kanserde ağrı yönetimi ve palyatif tedaviler Nöroendokrin tümörler Kanserde tarama yöntemleri ve kanserden korunma Kanserde kemoterapi ve endokrin tedavinin temel ilkeleri Onkoloji’de tanı yöntemleri Toraks tümörleri Özöfagus tümörleri Pankreas tümörleri Uygulamalı Dersler:Poliklinik/Servis Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
9) Akut Lösemiler Akut Lösemiler Dissemine İntravasküler Koagulasyon (DIC) Meme Kanserler Multipl Myelom (MM)- Lenfomalar Lenfomalar Üst GİS kanserleri Endokrin Aciller SÖZLÜ&TEORİK SINAV Ön hazırlık-ders materyali bulunmamaktadır.
10) TEORİK & SÖZLÜ SINAV -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynak kitabı bulunmamaktadır. The course does not have a mandatory resource.
Diğer Kaynaklar: 1-Hasta Muayenesi ve Kliniğe Giriş, Gürbüz Gümüşdiş,2004 Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, 2000,İzmir
2-İç hastalıkları 1-2 Cilt Takım, İliçin-Bibereoğlu,Süleymanlar-Üna, Güneş Tıp Kitabevi, 2012,Ankara,
3- Cecil Essentials of Medicine.İç Hastalıkları :Ivor Benjamin, Çeviri Editörü Prof. Dr. Serhat ÜNAL, Güneş Tıp kitapevi
4- İç Hastalıklarında Semptomdan Tanıya, İstanbul tıp kitabevi, Scott D. C. Stern,Akademik kitaplar,
5-Harrison İç Hastalıkları Cep Kitabı, Uzm. Dr. Bulut Demirel , Doç. Dr. Aydın Çifci , Dr. Öğr. Üyesi Sema Avcı , Doç. Dr. Şadiye Visal Buturak, Nobel Tıp Kitapevi,2019
6-The Merck Manual of Diagnosis and Therapy (İngilizce) Ciltli Kapak – 6 Nisan 2018
7-Goldman-Cecil Medicine, 2-Volume Set (Cecil Textbook of Medicine) [Hardcover] Goldman MD, Lee and Schafer MD, Andrew I. (İngilizce)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır. 3 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 2
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1 2
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 1
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır. 3 3 3 3 2 3 3 3 3 1 1 1 1
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 3 3 3 3 2 3 3 3 3 1 1 1 1
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 2 2 2 2 3 2 2 2 3 1
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir. 3 3 3 3 2 3 2 2 3 3
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. 2 2 2 2 2 2 2 2 1 3
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir. 3 3 3 3 3 3 3 3 2 1
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 1
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik bilimlerden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edinmiş olduğu bilgi, beceri, tutum ve davranışları, yeterlikler biçiminde bütünleştirerek, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, akılcı, etkin, hasta ve kendisi dahil çalışan sağlığını göz önünde bulunduran, kalite standartlarına uygun, güvenli sağlık hizmeti sunumu için kullanır. 2
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. 3
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. 3
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışır. 3
5) Sağlık hizmet sunumunda, hem sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, hem de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. 3
6) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. 2
7) Mesleğini yürütürken, hastanın bütünlüğünü, mahremiyetini ve onurunu gözeterek, etik ve ahlaki ilkeler, hak ve yasal sorumluluklar ve iyi hekimlik uygulamaları çerçevesinde yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlarla görevlerini ve yükümlülüklerini yerine getirir. 3
8) Mesleki uygulamalarındaki kendi performansını, duygular, bilişsel özellikler ve davranışlar bakımından değerlendirir ve geliştirir. 3
9) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. 2
10) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. 3
11) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. 3
12) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
13) Sağlık hizmeti sunumu sırasında, sağlık ekibi içinde, örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
14) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, yürütme, değerlendirme süreçlerinde, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. 2
15) Birlikte sağlık hizmeti sunduğu ekibin içinde, diğer sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkında olarak olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenmek üzere uygun davranışlar gösterir. 3
16) Mesleki uygulamalarında, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. 3
17) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar dahil hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. 2
18) Koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı ve yakınlarını karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. 2
19) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve elde ettiği sonuçları ve /veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
20) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır, eleştirel değerlendirir ve klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. 2
21) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
22) Bireysel çalışma ve öğrenme süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
23) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
24) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 65
Final Sözlü 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 9 109
Uygulama 8 116
Derse Özgü Staj 8 78
Sunum / Seminer 9 72
Final 1 8
Toplam İş Yükü 383