Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC026 | ||||
Ders İsmi: | Gelişmiş Düzenleme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BERİL TOPER | ||||
Dersi Veren(ler): | Enes Aluç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kurgu teknikleri dersinin temel amacı, bir videoya anlam bütünlüğü kazandırmaktır. Ders hedef olarak, öğrenciye kurgunun temel prensiplerini uygulamalı olarak öğreterek, öğrenciyi profesyonel iş hayatına hazırlanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Adobe Premiere Pro programının ara yüzünü tanıyarak, reklam filmi, tanıtım filmi, kısa film, televizyon programı, diyalog sahnesi, devamlılık, grafik ekleme, b-roll, altyazı, ses miksajı, renk düzenleme ve greenbox gibi detaylı kurgu bileşenleri bu ders kapsamında ele alınacaktır. Öte yandan derste; Adobe After Efects, Blender ve Da Vinci Resolve programlarını kullanarak videolar düzenlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) -Öğrenciler, sinema ve televizyon alanında post prodüksiyon sürecinin tüm aşamalarına ve ilgili teknik kavramlara hakim olur. 2) -Öğrenciler, Post-prodüksiyon sürecinde kullanılan donanım ve yazılımları (Adobe premier, video uzantıları, export uzantıları) ileri düzeyde hakimiyet sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Analog Kurgudan Dijitale Kurguya Geçiş: Kavramlara ve Kurgu Terminolojisine Bakış | |
2) | Adobe After Effects Programında Templates Üzerinde Çalışma, 3D Yazı Ekleme, Obje yok etme, Sahnede Blur Efekti Uygulama | |
2) | Adobe After Effects Programında Templates Üzerinde Çalışma, 3D Yazı Ekleme, Obje yok etme, Sahnede Blur Efekti Uygulama | |
3) | Temel Kurgu, Kesme ve Geçiş Türleri/Yöntemleri, Kısa Film Sahne Çalışması | |
4) | Adobe Premiere Programında Video Üzerinde Mask, Sharpen, Unsharpen Uygulaması. | |
5) | Röportaj Videosu Kurgulama | |
6) | Seyahat Videosu Kurgulama. | |
7) | Belgesel Kısa Filmi Kurgulama | |
8) | Trailer Kurgusu | |
9) | Vize | |
10) | Reklam Film Kurgusu | |
11) | Tanıtım Filmi Kurgulama. | |
12) | Blender | |
13) | Da Vinci Resolve | |
13) | Da Vinci Resolve 2 | |
14) | ||
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | The Video Editing Handbook |
Diğer Kaynaklar: | The Video Editing Handbook |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 2 | 2 | ||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | 1 | ||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 2 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 3 | 9 | 27 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 5 | 5 | ||||
Toplam İş Yükü | 119 |