Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC301 | ||||
Ders İsmi: | World Cinema | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Nezih Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere farklı film yapım pratiklerini değerlendirme biçimlerini tanıtmak. Onları anaakım Kuzey Amerika ve Avrupa pratikleri dışında auteur üsluplarıyla, izleme olanak ve stratejileriyle buluşturmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, çağdaş Dünya sinemasına ve Dünya Sineması filmlerinin Hollywood’dan farklılıklarına genel bir bakış sunmaktadır. Çağdaş sinemanın Ashgar Farhadi, Yorgos Lanthimos, Kore-eda gibi önemli uluslararası auteur’lerinin filmleri anlatı ve üslupları (mizansen, sinematografi, kuru ve ses, vb.) açısından incelenecektir. Böylelikle öğrenciler farklı film yapım pratikleriyle tanışacaklardır. Film eleştirileri okuyacaklar, denemeler yazacaklar, tartışmalara katılacaklar ve dönem arası ve dönem ödevleri yazacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Hollywood ve Avrupa anaakım sinemaları dışındaki sinemaların özgül kavram ve fikirlerine aşina olacaklardır. 2) Farklı film üsluplarını değerlendirebileceklerdir. 3) Dünya sineması örnekleri ve anaakım filmler arasındaki endüstriyel, üslup ve izleme gerilimleri hakkında farkındalık kazanacaklardır. 4) Hikaye anlatmanın alternatif biçimlerini göreceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dünya Sineması nedir? İzlencenin açıklanması | - |
2) | In the Mood for Love / Faa yeung nin wa (Kar-Wai Wong, 2000) | Faa yeung nin wa (Kar-Wai Wong, 2000) |
3) | The Return / Vozvrashchenie (Andrey Zvyagintsev, 2003) | The Return / Vozvrashchenie (Andrey Zvyagintsev, 2003) |
4) | The Parasite (Joon-ho Bong, 2019) | The Parasite (Joon-ho Bong, 2019) |
5) | Le Havre (Aki Kaurismäki, 2011) | Le Havre (Aki Kaurismäki, 2011) |
6) | The Lobster (Yorgos Lanthimos, 2009) | The Lobster (Yorgos Lanthimos, 2009) |
7) | Yuvarlak Masa Toplantısı 1: Dünya Sineması Hollywood’a Karşı? | - |
8) | The Time that Remains (Elia Suleiman, 2009) | The Time that Remains (Elia Suleiman, 2009) |
9) | Nobody Knows / Dare mo shiranai (Hirokazu Koreeda, 2004) | Nobody Knows / Dare mo shiranai (Hirokazu Koreeda, 2004) |
10) | 4 Months, 3 Weeks, and 2 Days / 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (Cristian Mungiu, 2007) | 4 Months, 3 Weeks, and 2 Days / 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (Cristian Mungiu, 2007) |
11) | Western (Valeska Grisebach, 2017) | Western (Valeska Grisebach, 2017) |
12) | About Elly / Darbareye Elly (Asghar Farhadi, 2009) | About Elly / Darbareye Elly (Asghar Farhadi, 2009) |
13) | Café Lumiere / Kôhî jikô (Hou Hsiao-Hsien, 2003) | Café Lumiere / Kôhî jikô (Hou Hsiao-Hsien, 2003) |
14) | Once Upon a Time in Anatolia/Bir Zamanlar Anadolu’da (N. B. Ceylan, 2011) | Once Upon a Time in Anatolia/Bir Zamanlar Anadolu’da (N. B. Ceylan, 2011) |
Ders Notları / Kitaplar: | The students will be provided a reader and web links. links https://www.metacritic.com/movie/ Shohini Chaudhuri, Contemporary World Cinema_ Europe, the Middle East, East Asia and South Asia (Edinburg, Edinburg University Press, 2006) |
Diğer Kaynaklar: | Shohini Chaudhuri, Contemporary World Cinema_ Europe, the Middle East, East Asia and South Asia (Edinburg, Edinburg University Press, 2006) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 14 | % 25 |
Projeler | 2 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 | ||||
Proje | 2 | 18 | 36 | ||||
Ödevler | 3 | 9 | 2 | 33 | |||
Toplam İş Yükü | 152 |