ICM047 Multidisipliner Tasarıma Yaklaşımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM047
Ders İsmi: Multidisipliner Tasarıma Yaklaşım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Lara Karaso
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Disiplinler arası gerçekleştirilen çağdaş tasarım projelerini malzeme ve ergonomi
bağlamında irdelerken, tasarımcısının günümüzdeki rolü üzerine düşünmek dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin ders kapsamında uygulayacakları tematik workshoplar, kendi tasarım kimliklerini özgün bir biçimde, çağın gerektirdiği üretim ve modelleme tekniklerini kullanarak ortaya çıkarmalarına destek sağlamaktadır.
Muiltidisipliner Tasarıma Yaklaşım dersi, öğrencilerin araştırma ve düşünce
yapılarını, esneklik ve farkındalık bağlamında şekillendirilmesine katkıda bulunmaktadır.
Dönem içerisinde grup çalışmaları olarak yürütülecek 2 workshop çalışması
mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ders, öğrencilerin araştırma ve düşünce yapılarını, esneklik ve farkındalık bağlamında şekillendirilmesine katkıda bulunmaktadır.
2) Öğrencilerin ders kapsamında uygulayacakları tematik workshoplar, kendi tasarım kimliklerini özgün bir biçimde, çağın gerektirdiği üretim ve modelleme tekniklerini kullanarak ortaya çıkarmalarına destek sağlamaktadır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Öğrenciler ve Eğitmen ile Tanışma · Multidisipliner tasarım studio’larını tanımak ve gerçek projeler üzerinden örnekleri incelemek ( www.form3.com , www.fuseproject.com, www.patriciaurquiola.com, www.bouroullec.com, www.zanellatobortotto.com ) · Eğitmenin özgeçmişini ve tasarım deneyimlerini tanımak. · Öğrencilere 1. Workshop ödev kağıtlarını teslim etmek.
2) Çağdaş Tasarımcıları Tanımak ve Firmalarla Gerçekleştirilen İşbirliklerini analiz etmek: · Çağdaş Tasarımcıları tanımak ve gerçekleştirilmiş projeleri incelemek. · Bir tasarımcı olarak aynı zamanda önde gelen firmalara Sanat Direktörülüğü yapmak nedir? · Üretici firmalarla yapılan işbirliklerini anlamak ve araştırmak. · Tasarım Analizi ve Kritiği – brainstorming yapmak.
3) Malzeme · Örnek Projelerde kullanılan Malzemeleri araştırmak ve üzerine konuşmak. · Malzeme ve Kullanıcı arasındaki ilişkileri tartışmak ve analiz etmek. · Üretim sürecinde bahsettiğimiz tasarım aşamalarını detaylandırarak farkındalık sağlamak.
4) Malzeme · Tekstil ve Kumaşların Kullanım şekillerini incelemek. · Mobilya ve İç Mekan Tasarımlarındaki kullanımını analiz etmek. · Çağdaş Tasarımcıların projelerinden örneklerle brainstorming gerçekleştirmek.
5) Malzeme · Ergonomik Materyalleri örnek projelerden ele alarak analiz etmek. · Yenilikçi malzemeleri ve Projeye en uygun malzemenin seçimini yapabilmek üzerine konuşmak. · Bir projeye başlandığındaki hedef, amaç, eğilim, arkasındaki fikir üzerine odaklanmak.
6) Workshop 1 / ilk Sunumlar · Öğrencilere verilen Ödev doğrultusunda hazırlanan Sunumların sınıf içerisinde sunumu yapılır. · Revizyonlar yapılır.
7) Form / Ergonomi · Günümüzde yer alan projeler üzerinden Form ve Ergonomiyi araştırmak. · Gerçek projeler üzerinden örneklendirerek ilerlemek.
8) Form / Ergonomi · Workshop 1’in Ara Sunum, Revizyonları yapılacaktır. · Form / Ergonomi üzerine Tasarlanan Projelerden konuşacağız.
9) Kullanım / Dayanıklılık · Workshop 1’in Final Teslim günüdür, Sunumlar teslim alınacaktır. · Projelerde kullanım / ürünün dayanıklılığı üzerine konuşacağız.
10) Çoklu Mekanlar; Bauhaus ve Heykeltraş Dani Karavan’in projelerine yaklaşım · Almanya’dan Tel Aviv’e seyahat eden Bauhaus Mimarisini incelemek, tanımak ve üzerinde konuşmak. Buna çoklu mekanlar da diyebilir miyiz? Göç eden Mimari. · Tel Aviv doğumlu Heykeltraş Dani Karavan’ın dünya çapındaki projelerini tanımak; bir heykeltraş olarak Çevresel Tasarim projeleri gerçekleştiren sanatçının boyutlarda sınır tanımadığını görebilmek.
11) Öğrencilerin Kişisel Portfolio Hazırlıkları üzerinde revizyonlar yapılır. · Bireylerin iş hayatına atılabilmeleri için kendilerini en iyi şekilde tanıtmaları, güçlü oldukları yetenekleri ön plana çıkarmaları ve sunmaları gerekmektedir. · Tasarlayacağınız Digital Portfolyo Sunumları sayesinde iletişime geçmek istediğiniz Profesyonel kişilere ulaşmanız kolaylaşacaktır.
12) Portfolio Revizyonları devam eder.
13) Çağdaş Yaşam Şekilleri ve Teknolojinin Üretimdeki Rolü · Bugünün dünyasında Tasarımcı olmak ne demek? Bizler firmalara yön veren bireyler olarak bu görevi en iyi ve verimli şekilde gerçekleştirmeliyiz. · Teknolojinin hızla ilerlemesi ile biz bireyler olarak paralel düşünce yapımızı geliştirebilmeli, teknolojiden faydalanarak gelecek nesillere yeni bir dünya hedefliyoruz. Duygusal zeka ve otantik bakış açısını koruyarak geleceği tasarlıyoruz.
14) Öğrencilerin Final Portfolio Sunumları gerçekleştirilir ve Final Teslimler yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Smith, J., & Johnson, A. (2018). Multidisciplinary Design: A Comprehensive Approach. New York, NY: Wiley.

Brown, M., & Williams, S. (2020). Design Integration: Multidisciplinary Approaches to Product Development. London, UK: Routledge.

Jones, R., & Taylor, K. (2019). Multidisciplinary Design Optimization: State of the Art and Current Challenges. International Journal of Design Engineering, 12(3), 237-254.

Smithson, L. (2017). Bridging the Gap: Integrating Disciplines in Design Education. Design Studies, 45, 188-205.

Chen, X., & Wu, Z. (2021). Multidisciplinary Design Approach for Sustainable Architecture. Journal of Sustainable Architecture and Urban Design, 12(2), 79-92.

Bell, J., & Johnson, M. (2019). Collaborative Design: Integrating Multidisciplinary Perspectives. Design Issues, 35(4), 12-26.

Kim, S., & Park, J. (2022). Multidisciplinary Design Methodology for Complex Engineering Systems. Engineering Optimization, 54(6), 1123-1145.

Huang, Y., & Li, H. (2020). A Systems Engineering Approach to Multidisciplinary Design. Journal of Mechanical Design, 142(7), 071002.
Diğer Kaynaklar: Smith, J., & Johnson, A. (2018). Multidisciplinary Design: A Comprehensive Approach. New York, NY: Wiley.

Brown, M., & Williams, S. (2020). Design Integration: Multidisciplinary Approaches to Product Development. London, UK: Routledge.

Jones, R., & Taylor, K. (2019). Multidisciplinary Design Optimization: State of the Art and Current Challenges. International Journal of Design Engineering, 12(3), 237-254.

Smithson, L. (2017). Bridging the Gap: Integrating Disciplines in Design Education. Design Studies, 45, 188-205.

Chen, X., & Wu, Z. (2021). Multidisciplinary Design Approach for Sustainable Architecture. Journal of Sustainable Architecture and Urban Design, 12(2), 79-92.

Bell, J., & Johnson, M. (2019). Collaborative Design: Integrating Multidisciplinary Perspectives. Design Issues, 35(4), 12-26.

Kim, S., & Park, J. (2022). Multidisciplinary Design Methodology for Complex Engineering Systems. Engineering Optimization, 54(6), 1123-1145.

Huang, Y., & Li, H. (2020). A Systems Engineering Approach to Multidisciplinary Design. Journal of Mechanical Design, 142(7), 071002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 3
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 3
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. 1
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 3
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 1
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 1
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Final 2 6
Toplam İş Yükü 48