Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC012 | ||||
Ders İsmi: | Advanced Topics in New Media | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. MAHMUT ENES AĞCA | ||||
Dersi Veren(ler): | Zeynep Burcu Kaya Alpan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | This course will introduce various important areas of new media to students, enabling them to examine issues in popular media through a critical and original lens. Participatory cultures and their impact to the society will be discussed through various new media forms. |
Dersin İçeriği: | This course examines the nature, origins and social implications of new media with a focus on participatory cultures and popular media. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Critically discusses popular media. 2) Draft, structure and critique a video essay. 3) Encourages students to independently discuss relevant topics with society and culture. 4) Empower them with the necessary lexicon to critique topics of new media. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the course and exploring the syllabus. | Ders kaynakları |
2) | Exploring the chosen content to investigate in midterms. | Ders notları |
3) | Structure of a content analysis. | Ders notları |
4) | Examining the issues of the chosen content. | Ders notları |
5) | Examining the issues of the chosen content. | Ders notları |
6) | What is a video essay? Why are they popular? | Ders notları |
7) | Drafting a video essay. | Ders notları |
8) | Midterm Assignment | Ders notları |
9) | Discuss individual content selections of students. | Ders notları |
10) | Discover key topics of the content selected by students. | Ders notları |
11) | Discover key topics of the content selected by students. | Ders notları |
12) | Discover key topics of the content selected by students. | Ders notları |
13) | Overview of the lectures. | Ders notlaır |
14) | Final Assignment | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 1 | 2 | ||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 1 | 2 | ||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 1 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 1 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 1 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 1 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 1 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 1 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 1 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 1 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 33 |
Proje | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü | 113 |