Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC008 | ||||
Ders İsmi: | Game Studies | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEYNEP BURCU KAYA ALPAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Zeynep Burcu Kaya Alpan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere oyun çalışmalarının temel alanlarını öğrencilere tanıtarak onlara bu akademik çalışma alanını keşfederek kendi araştırmalarını yapmaları için gerekli becerileri kazandıracaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında oyun çalışmaları alanının temel kavramları, önde gelen akademisyenler ve yazdıkları metinler tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun çalışmalarının temel ilgi alanlarını tanımlamak ve eleştirel bir şekilde tartışmak 2) Öğrencileri dinamik ve interdisipliner bir araştırma alanı ve önde gelen araştırmacıları ile tanıştırır. 3) Öğrencileri kendi kendilerine, gündelik hayatlarının içerisinde oyun ve oyun çalışmalarını tartışmaya teşvik eder. 4) Onlara dijital oyunları ve oyun kültürlerini kritik edebilmeleri için ihtiyaç duydukları sözcük dağarcığını sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyun Çalışmalarına Giriş ve ders programı ile ihtiyaçların açıklanması. | |
2) | Oyunlar, Kurallar, Oyun Oynama | |
3) | Oyun Çalışmalarının Kısa Tarihçesi | |
4) | Bir Sanat Dalı Olarak Dijital Oyunlar | |
5) | Oyunlarda ve Oyun Kültürlerinde Temsil ve Kimlik | |
6) | Değişim için Oynanan Oyunlar | |
7) | Önceki derslere tekrar bakış. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dijital Oyun Tasarımı Süreçleri | |
10) | Dijital Oyunlarda Prodüksiyon, Pazarlama ve Emek | |
11) | Oyun Eleştirisi ve Oyun Gazeteciliği | |
12) | Seçilmiş oyunların önceki derslerin konuları üzerinden incelemesi.   | |
13) | Önceki derslere tekrar bakış. | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | An Introduction To Game Studies: Games In Culture, Frans Mäyrä, SAGE Publications, 2008. Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen and Eric Zimmerman, The MIT Press, 2004. The Routledge Companion to Video Game Studies, Mark J.P. Wolf, Bernard Perron, Routledge, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Man, Play and Games, Roger Caillois, 2001. The Video Game Debate: Unravelling The Physical, Social, And Psychological Effects Of Video Games, Rachel Kowert, Thorsten Quandt, Routledge, 2015. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | ||||||||||||
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | ||||||||||||
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | ||||||||||||
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | ||||||||||||
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | ||||||||||||
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | ||||||||||||
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir. | |
2) | Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir. | |
3) | Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır. | |
5) | Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
6) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir. | |
7) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir. | |
8) | Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir. | |
10) | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır. | |
11) | Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir. | |
12) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 3 | 0 | 0 | ||||
Final | 3 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |