Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC008 | ||||
Ders İsmi: | Game Studies | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEYNEP BURCU KAYA ALPAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Zeynep Burcu Kaya Alpan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere oyun çalışmalarının temel alanlarını öğrencilere tanıtarak onlara bu akademik çalışma alanını keşfederek kendi araştırmalarını yapmaları için gerekli becerileri kazandıracaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında oyun çalışmaları alanının temel kavramları, önde gelen akademisyenler ve yazdıkları metinler tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun çalışmalarının temel ilgi alanlarını tanımlamak ve eleştirel bir şekilde tartışmak 2) Öğrencileri dinamik ve interdisipliner bir araştırma alanı ve önde gelen araştırmacıları ile tanıştırır. 3) Öğrencileri kendi kendilerine, gündelik hayatlarının içerisinde oyun ve oyun çalışmalarını tartışmaya teşvik eder. 4) Onlara dijital oyunları ve oyun kültürlerini kritik edebilmeleri için ihtiyaç duydukları sözcük dağarcığını sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyun Çalışmalarına Giriş ve ders programı ile ihtiyaçların açıklanması. | |
2) | Oyunlar, Kurallar, Oyun Oynama | |
3) | Oyun Çalışmalarının Kısa Tarihçesi | |
4) | Bir Sanat Dalı Olarak Dijital Oyunlar | |
5) | Oyunlarda ve Oyun Kültürlerinde Temsil ve Kimlik | |
6) | Değişim için Oynanan Oyunlar | |
7) | Önceki derslere tekrar bakış. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dijital Oyun Tasarımı Süreçleri | |
10) | Dijital Oyunlarda Prodüksiyon, Pazarlama ve Emek | |
11) | Oyun Eleştirisi ve Oyun Gazeteciliği | |
12) | Seçilmiş oyunların önceki derslerin konuları üzerinden incelemesi.   | |
13) | Önceki derslere tekrar bakış. | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | An Introduction To Game Studies: Games In Culture, Frans Mäyrä, SAGE Publications, 2008. Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen and Eric Zimmerman, The MIT Press, 2004. The Routledge Companion to Video Game Studies, Mark J.P. Wolf, Bernard Perron, Routledge, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Man, Play and Games, Roger Caillois, 2001. The Video Game Debate: Unravelling The Physical, Social, And Psychological Effects Of Video Games, Rachel Kowert, Thorsten Quandt, Routledge, 2015. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 3 | 0 | 0 | ||||
Final | 3 | 0 | 0 | ||||
Toplam İş Yükü | 0 |