Hemşirelik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC008
Ders İsmi: Game Studies
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZEYNEP BURCU KAYA ALPAN
Dersi Veren(ler): Zeynep Burcu Kaya Alpan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere oyun çalışmalarının temel alanlarını öğrencilere tanıtarak onlara bu akademik çalışma alanını keşfederek kendi araştırmalarını yapmaları için gerekli becerileri kazandıracaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında oyun çalışmaları alanının temel kavramları, önde gelen akademisyenler ve yazdıkları metinler tanıtılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun çalışmalarının temel ilgi alanlarını tanımlamak ve eleştirel bir şekilde tartışmak
2) Öğrencileri dinamik ve interdisipliner bir araştırma alanı ve önde gelen araştırmacıları ile tanıştırır.
3) Öğrencileri kendi kendilerine, gündelik hayatlarının içerisinde oyun ve oyun çalışmalarını tartışmaya teşvik eder.
4) Onlara dijital oyunları ve oyun kültürlerini kritik edebilmeleri için ihtiyaç duydukları sözcük dağarcığını sağlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun Çalışmalarına Giriş ve ders programı ile ihtiyaçların açıklanması.
2) Oyunlar, Kurallar, Oyun Oynama
3) Oyun Çalışmalarının Kısa Tarihçesi
4) Bir Sanat Dalı Olarak Dijital Oyunlar
5) Oyunlarda ve Oyun Kültürlerinde Temsil ve Kimlik
6) Değişim için Oynanan Oyunlar
7) Önceki derslere tekrar bakış.
8) Ara Sınav
9) Dijital Oyun Tasarımı Süreçleri
10) Dijital Oyunlarda Prodüksiyon, Pazarlama ve Emek
11) Oyun Eleştirisi ve Oyun Gazeteciliği
12) Seçilmiş oyunların önceki derslerin konuları üzerinden incelemesi.  
13) Önceki derslere tekrar bakış.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: An Introduction To Game Studies: Games In Culture, Frans Mäyrä, SAGE Publications, 2008.
Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen and Eric Zimmerman, The MIT Press, 2004.
The Routledge Companion to Video Game Studies, Mark J.P. Wolf, Bernard Perron, Routledge, 2013.
Diğer Kaynaklar: Man, Play and Games, Roger Caillois, 2001.
The Video Game Debate: Unravelling The Physical, Social, And Psychological Effects Of Video Games, Rachel Kowert, Thorsten Quandt, Routledge, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi.
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar.
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir.
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır.
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır.
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi.
3) Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar.
5) Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
6) Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir.
9) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
12) Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır.
13) Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
14) Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar.
15) Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder.
16) Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır.
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır.
19) Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
20) Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Ödevler 1 0 0
Ara Sınavlar 3 0 0
Final 3 0 0
Toplam İş Yükü 0