NMC005 Digital Media Literacyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC005
Ders İsmi: Digital Media Literacy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ASUMAN KUTLU
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Asuman Kutlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere dijital medya içeriğine erişim, değerlendirme ve içerik oluşturma becerileri kazandırma, yeni medya ortamında yoğun olarak tartışılan politik, sosyal ve yasal konulara odaklanma ve eleştirel becerilerini geliştirme aracılığıyla dijital medya okuryazarlığını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital medya okuryazarlığının temel ilkelerini, yasal hakları ve dijital gözetimi, bilgi okuryazarlığı ve dijital manipülasyonu, çevrimiçi politikayı ve büyük veriyi kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital medya okuryazarlığının ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Eleştirel düşünme becerileri kazanır.
3) Dijital medya içeriğini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
4) Dijital medyanın sosyal, politik ve ekonomik etkilerini anlar.
5) Dijital ortamlardaki etik kodlar ve yasal haklara ilişkin farkındalık oluşturur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Medya Okuryazarlığına Giriş ve Bilgi Okuryazarlığı Becerileri
2) Dijital Medyanın Tarihi ve Evrimi
3) Dijital Çağda Medya Okuryazarlığı
4) Dijital Demokrasi ve Yurttaş Katılımı
5) Dijital ToplumdaYurttaş Olmak-Çevrimiçi Aktivizmin Yükselişi
6) Gözetimin Dijitalleşmesi - Çevrimiçi Kimliğin Gizliliği
7) Hakikat Sonrası Çağda Bilgi Okuryazarlığı-Yalan Haber-Dijital Medya Manipülasyonu
8) Arasınav
9) Filtre Balonlarını Patlatmak - Dijital Yankı Odalarını ve Polarizasyonu Yeniden Düşünmek
10) Dijital Medya Etiği-Çevrimiçi Gazetecilik
11) Çevrimiçi Haklar - Veri Koruma Hakları, Gizlilik, Silme Hakkı Üzerine Düşünmek
12) Büyük Veri ve Veri Ekonomisi
13) Dijital Medya Okuryazarlığı Odaklı Araştırmalar
14) Yarıyıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Materials covered in class can be downloaded from the system.
Diğer Kaynaklar: Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 3 3 3 3 3
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3 3 3 3 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3 3 3 3 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 1 1 1 1 1
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3 3 3 3 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2 2 2 2 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3 3 3 3 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 1
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 1
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 68
Ara Sınavlar 2 6
Toplam İş Yükü 116