Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC004 | ||||
Ders İsmi: | Gender and Media | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN GÜRKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Hasan Gürkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, medyanın toplumsal cinsiyeti ve bunun ırk, etnisite, sınıf ve cinsellik ile olan kesişimlerini inşa etmedeki rolünü incelemektir. Bu ders, medya endüstrilerinde çeşitliliğin önemini kabul eder ve yeni medya teknolojilerinin geleneksel toplumsal cinsiyet yapılarına meydan okuma ve/veya yeniden onaylamadaki rolünü ele alır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, medyadaki ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsel kimlik temsillerini inceler. Derste öğrenciler yazarlık, izleyicilik, izleyici konularını ve çeşitli medya içeriklerinin (film, televizyon, basılı gazetecilik, reklamcılık) toplumdaki sosyal yapıları nasıl olanaklı kıldığını, kolaylaştırdığını ve bunlara meydan okuduğunu ele alırlar. Öğrenciler cinsiyet ve ırkın medya üretimini nasıl etkilediğini inceler ve yeni medya ve dijital medyanın etkisini ve çağdaş medya kullanıcılarınıdan faydalanarak cinsiyet meselesini tartışırlar. Öğrenciler, bloglarda ve vlog'larda, avatarlarda ve siber kimliklerin inşasında çevrimiçi olarak üretildiği için cinsiyetçi ve ırksallaştırılmış dili ve düzenlemeyi analiz ederler. Ders, feminist film teorisi, gazetecilik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet ve siyaset ve siber feminizm alanlarındaki çalışmalardan yararlanarak medya çalışmalarına feminist yaklaşımlara bir giriş sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İzleyiciler, içerik ve medya üreticileri arasındaki çeşitliliği tanır 2) Medya tasvirlerinde cinsiyet, ırk, sınıf ve cinsel kimlik klişelerini belirler. 3) Medyada çerçeveleme, kesişimsellik ve sembolik imha örneklerini bulur. 4) Gerçekliğin medya tarafından sosyal ve söylemsel olarak nasıl inşa edildiğini göz önünde bulundurarak, metinleri kültürel ve sosyal kimlikler bağlamında analiz eder. 5) Çevrimiçi kültürel üretim ve yeni medyadaki 21. yüzyıl gelişmeleri ışığında medya okuryazarlığını çağdaş terimlerle tartışır. 6) Medya, iktidar ve sosyal kimlikleri incelemenin temel teorilerini ve yöntemlerini anlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: ‘Neden Toplumsal Cinsiyet ve Medya?’ konusu tartışılmalı | |
2) | Cinsiyet/Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Cinsiyet Rollerinden Sosyal İnşaya ve Ötesine | |
3) | Medyada Feminist Perspektifler | |
4) | Medyada Feminist Perspektifler / Ödev 1: Toplumsal Cinsiyeti Gerçekleştirmek | |
5) | Medya Endüstrilerinde Toplumsal Cinsiyet (Medya Kuruluşları, Film Endüstrisi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık) | |
6) | Medya Endüstrilerinde Toplumsal Cinsiyet (Medya Kuruluşları, Film Endüstrisi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık) | |
7) | Erkekler, Kadınlar ve Queer Bireyler ve Medyada Görünürlük | |
8) | Erkekler, Kadınlar ve Queer Bireyler ve Medyada Görünürlük /Ödev 2: Görünürlük | |
9) | Cinsiyet ve Temsil | |
10) | Cinsiyet ve Temsil | |
11) | Beden, Ünlüler ve Kendini Markalamak | |
12) | Tartışmalar | |
12) | Tartışmalar | |
12) | Tartışmalar | |
13) | Dijital Kültür: Cinsiyet ve Çevrimiçi Kendini Sunma | |
14) | Cinsiyet ve Çevrimiçi Aktivizm |
Ders Notları / Kitaplar: | - David Gauntlett (2008), Media, Gender and Identitiy: An Introduction, Routledge. - Cynthia Carter and Linda Steiner (2004), Critical Readings: Media and Gender. Open University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Books, Articles, Films, TV series, and new media contents |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 2 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 55 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 6 | 18 | ||||
Proje | 3 | 9 | 27 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Final | 1 | 7 | 7 | ||||
Toplam İş Yükü | 114 |