Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, medyanın toplumsal cinsiyeti ve bunun ırk, etnisite, sınıf ve cinsellik ile olan kesişimlerini inşa etmedeki rolünü incelemektir. Bu ders, medya endüstrilerinde çeşitliliğin önemini kabul eder ve yeni medya teknolojilerinin geleneksel toplumsal cinsiyet yapılarına meydan okuma ve/veya yeniden onaylamadaki rolünü ele alır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, medyadaki ırk, sınıf, cinsiyet ve cinsel kimlik temsillerini inceler. Derste öğrenciler yazarlık, izleyicilik, izleyici konularını ve çeşitli medya içeriklerinin (film, televizyon, basılı gazetecilik, reklamcılık) toplumdaki sosyal yapıları nasıl olanaklı kıldığını, kolaylaştırdığını ve bunlara meydan okuduğunu ele alırlar. Öğrenciler cinsiyet ve ırkın medya üretimini nasıl etkilediğini inceler ve yeni medya ve dijital medyanın etkisini ve çağdaş medya kullanıcılarınıdan faydalanarak cinsiyet meselesini tartışırlar. Öğrenciler, bloglarda ve vlog'larda, avatarlarda ve siber kimliklerin inşasında çevrimiçi olarak üretildiği için cinsiyetçi ve ırksallaştırılmış dili ve düzenlemeyi analiz ederler. Ders, feminist film teorisi, gazetecilik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet ve siyaset ve siber feminizm alanlarındaki çalışmalardan yararlanarak medya çalışmalarına feminist yaklaşımlara bir giriş sağlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: ‘Neden Toplumsal Cinsiyet ve Medya?’ konusu tartışılmalı |
|
2) |
Cinsiyet/Toplumsal Cinsiyet ve Medya: Cinsiyet Rollerinden Sosyal İnşaya ve Ötesine |
|
3) |
Medyada Feminist Perspektifler |
|
4) |
Medyada Feminist Perspektifler / Ödev 1: Toplumsal Cinsiyeti Gerçekleştirmek |
|
5) |
Medya Endüstrilerinde Toplumsal Cinsiyet (Medya Kuruluşları, Film Endüstrisi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık) |
|
6) |
Medya Endüstrilerinde Toplumsal Cinsiyet (Medya Kuruluşları, Film Endüstrisi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık) |
|
7) |
Erkekler, Kadınlar ve Queer Bireyler ve Medyada Görünürlük |
|
8) |
Erkekler, Kadınlar ve Queer Bireyler ve Medyada Görünürlük /Ödev 2: Görünürlük |
|
9) |
Cinsiyet ve Temsil |
|
10) |
Cinsiyet ve Temsil |
|
11) |
Beden, Ünlüler ve Kendini Markalamak |
|
12) |
Tartışmalar |
|
12) |
Tartışmalar |
|
12) |
Tartışmalar |
|
13) |
Dijital Kültür: Cinsiyet ve Çevrimiçi Kendini Sunma |
|
14) |
Cinsiyet ve Çevrimiçi Aktivizm |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. |
|
3) |
İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
5) |
Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. |
|
6) |
Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. |
|
7) |
Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
8) |
Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
9) |
Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
10) |
Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. |
|
11) |
Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. |
|
12) |
Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. |
|
13) |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
14) |
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
|