NMC002 News Writing and Reportingİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC002
Ders İsmi: News Writing and Reporting
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Mihalis Kuyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste haber yazma teknikleri, haber türleri, haber yazmada dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgiler verilecektir. Radyo, TV ve Dijital medyada haber ve özellikleri hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriği: Haber yazma teknikleri hakkında temel bilgiler ve haber yazma becerilerinin geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Haberciliğin temel bilgileri hakkında bilgiler edinmek.
2) Her mecraya uygun haber yazmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Haber kavramı ve özellikleri
2) İyi bir haber yazarı hangi özellikklere sahip olmalı
3) Haber yazmada etik ve hukuki sorumluluklar
4) Haber türleri
5) Haber yazmada kaynak kullanımı – haber ajansları- tv haber kanalları
6) Haber yazmada 5N 1 K
7) Haber yazmanın 9 temel kuralı
8) Hikaye kurulumu piramidi- haber yazmada hikayeleştirme
9) Bir haberin kurgusu nasıl yapılır? Haber kurgusunda ipuçları
10) Ana akım (genel kitle) ve niş hedef kitle için haber yazma teknikleri
11) Röportaj/Mülakat ve Haber Yazma teknikleri
12) Video haberciliği ve dijital medya
13) Yurttaş haberciliği/gazeteciliği – sosyal medya haberciliği – yalan haber
14) Final Proje sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Broadcast Journalism: Techniques of Radio and Television News / Ray Alexander

Diğer Kaynaklar: Broadcast Journalism: Techniques of Radio and Television News / Ray Alexander

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 3 3
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 3 3
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 3 3
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 3 3
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 3 3
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 3 3
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 3 3
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 3 3
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 3
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. 3
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 3
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. 3
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. 3
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 3
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. 3
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. 3
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 3
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 20 % 0
Projeler 1 % 40
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 15 30
Derse Özgü Staj 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Toplam İş Yükü 125