Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC002 | ||||
Ders İsmi: | News Writing and Reporting | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Mihalis Kuyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste haber yazma teknikleri, haber türleri, haber yazmada dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgiler verilecektir. Radyo, TV ve Dijital medyada haber ve özellikleri hakkında bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği: | Haber yazma teknikleri hakkında temel bilgiler ve haber yazma becerilerinin geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Haberciliğin temel bilgileri hakkında bilgiler edinmek. 2) Her mecraya uygun haber yazmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haber kavramı ve özellikleri | |
2) | İyi bir haber yazarı hangi özellikklere sahip olmalı | |
3) | Haber yazmada etik ve hukuki sorumluluklar | |
4) | Haber türleri | |
5) | Haber yazmada kaynak kullanımı – haber ajansları- tv haber kanalları | |
6) | Haber yazmada 5N 1 K | |
7) | Haber yazmanın 9 temel kuralı | |
8) | Hikaye kurulumu piramidi- haber yazmada hikayeleştirme | |
9) | Bir haberin kurgusu nasıl yapılır? Haber kurgusunda ipuçları | |
10) | Ana akım (genel kitle) ve niş hedef kitle için haber yazma teknikleri | |
11) | Röportaj/Mülakat ve Haber Yazma teknikleri | |
12) | Video haberciliği ve dijital medya | |
13) | Yurttaş haberciliği/gazeteciliği – sosyal medya haberciliği – yalan haber | |
14) | Final Proje sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Broadcast Journalism: Techniques of Radio and Television News / Ray Alexander |
Diğer Kaynaklar: | Broadcast Journalism: Techniques of Radio and Television News / Ray Alexander |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | ||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 3 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 3 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 3 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 3 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 20 | % 0 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 15 | 30 |
Derse Özgü Staj | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |