COM302 Political Economy of Mediaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM302
Ders İsmi: Medyanın Politik Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. MAHMUT ENES AĞCA
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Mihalis Kuyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Medyanın ekonomik işleyişi hakkında genel bilgiler sunmak
Dersin İçeriği: Medya endüstrisini ekonomik yapısını anlamaya yönelik temel kavramlar, medya ekonomisinin genel ekonomiden farkı nedir, medya ekonomisinin temel oyuncuları, reklamcılar, medya patronları, tüketiciler, medya piyasa türleri, medya tekelleşme – rekabetçi Pazar – oligopol Pazar ve bu piyasa türlerinin medya üreticisi ve tüketicisine etkileri, medyada sahiplik yapısı, medya da gelir modelleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi
2) Kitle iletişim araçlarının ekonomik yapıları
3) Kitle iletişim araçlarının sahipliği ve kontrolü
4) Kitle iletişim araçlarının üretim süreçleri
5) Kitle iletişim araçlarının içeriği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya ekonomisi kavramı Ders notları
2) Medyanın başrol oyuncuları Ders notları
3) Medyanın Fonksiyonları Ders notları
4) Medyada pazar yapıları Ders notları
5) Medyada yoğunlaşma hesaplamaları Ders notları
6) Medyada yaşam eğrisi uygulamaları Ders notları
7) Medyada SWOT Analizi Ders notları
8) Medyada Fizibilite Kavramı Ders notları
9) Medyada Pazarlama Fonskiyonu Ders notları
10) Medya İşletmelerinde gelir modelleri Ders notları
11) Reklam Harcamaları ve Medyaya Dağılımları Türk medya endüstrisinin Analizi 1980-2020 Bölüm I Ders notları
12) Reklam Harcamaları ve Medyaya Dağılımları Türk medya endüstrisinin Analizi 1980-2020 Bölüm 2 Ders notları
13) The Relation of Rating Concept and Revenue in Media Industry Ders notları
14) Final Proje Sunumları Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Media Economy - Alan B. Albarran
Diğer Kaynaklar: The Media Economy - Alan B. Albarran

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 40
Final Pratik 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Proje 3 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 122