COM204 Entrepreneurship and Project Cultureİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM204
Ders İsmi: Girişimcilik ve Proje Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Gülsüm Gökgöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin girişimcilik potansiyellerini geliştirmek, kendi işlerini kurabilmeleri için gerekli süreç, araştırma ve bilgiyi vermek; girişimleri başarılı ve başarısız kılabilecek faktörleri açıklamak; iş planı kavramına ve alt öğelerine hâkim olmalarını sağlayarak dönem sonunda gerçek bir iş fikri ile iş planı yazmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders girişimci tanımı ve özellikleri, girişimcilik süreci; girişimcinin işlevleri, yaratıcılık, yaratıcılık kavramı; yenilik tanımı; yenilik kaynakları; yenilikçilik ilkeleri; yenilik süreçleri; yenilik türleri; fikri mülkiyet; marka; patent; lisans; iş planı ve sunum teknikleri, iş planı tanımı; kullanım amaçları; faydaları; hazırlanmasında rehber ilkeler gibi kavramları kapsamaktadır. Ayrıca dersin sonunda tüm öğrenciler bir iş planı hazırlamak ve sunmak zorundadırlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimci ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar.
2) Yenilik ve yaratıcılık arasındaki farkları bilir.
3) Yaratıcılığı geliştirecek uygulamaları bilir.
4) İş planını ve öğelerini açıklar.
5) İş planı yazabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Girişimcilik ve Proje Kültürü
2) Girişimci Zihniyet
3) Fırsatları Tanıma ve Değerlendirme
4) İş Modelleri ve Planlama -
5) Pazar Araştırması ve Müşteri Geliştirme -
6) Finansman ve Mali İşler -
7) Hukuki ve Etik Konular
8) Proje Yönetimi Temelleri -
9) Proje Uygulama ve İzleme -
11) Proje Kültürü Oluşturma
11) Proje Kültürü Oluşturma -
12) İletişim ve Sunum Becerileri Etkili iletişim Fikirleri ve projeleri sunma Kamu konuşması ve hikaye anlatma
13) Konuk Konuşmacılar ve Vaka İncelemeleri Girişimcileri ve proje yönetimi uzmanlarını davet etme Gerçek dünya vaka incelemelerinin analizi
14) Konuk Konuşmacılar ve Vaka İncelemeleri Girişimcileri ve proje yönetimi uzmanlarını davet etme Gerçek dünya vaka incelemelerinin analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kadri Mirze. İşletme, (2019). 6.Baskı, İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Yves Pigneur, Alexander Osterwalder , İş Modeli Üretimi
Guy Kawasaki, Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı


Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sunum / Seminer 3 9
Proje 5 24
Ara Sınavlar 3 11
Final 3 16
Toplam İş Yükü 116