Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM201 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN İRVAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Süleyman İrvan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders şunları amaçlamaktadır: ● İletişim etiğini tanımlamak ve hukukla ilişkisini ortaya koymak; ● Etik teorileri aktarmak ve öğrencilerin farklı etik yaklaşımları kavramalarını sağlamak; ● Geleneksel, çevrim içi ve televizyon gazeteciliği ile fotoğraf, reklam ve sosyal medya konularında ortaya çıkan etik sorunları tartışmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste iletişim ve medya ile ilgili etik sorunlar irdelenmektedir. İletişimin ve medyanın farklı alanlarında etik ilke ve sorunlara odaklanarak öğrencilerin etik farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, etiği tanımlamak; ifade ve basın özgürlüğü; etik teoriler ve ilkeler; gazetecilik etiği; gazetecilikte özdenetim sistemleri; fotoğraf ve etik; televizyon haberciliğinde etik; sosyal medya ve etik; reklam etiği gibi konular ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Understand ethical issues in communication fields; 2) Apply ethical theories to solve ethical dilemmas in journalism and other communication fields; 3) Act ethically in performing their professions. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgilendirme | |
2) | Basın ve ifade özgürlüğü | |
3) | Etik teoriler ve ilkeler | |
4) | Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I | |
5) | Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I | |
6) | Televizyon gazeteciliğinde etik sorunlar | |
7) | Medya özdenetim sistemleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Fotoğraf etiği | |
10) | Suç haberciliği ve etik ilkeler | |
11) | Çocuklara ilişkin haberler | |
12) | Reklamcılık ve etik | |
13) | Sosyal media ve etik | |
14) | Final projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | David Gordon et al (2011). Controversies in Media Ethics, 3. ed. Routledge |
Diğer Kaynaklar: | Medya içerikleri, sunumlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |||||||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |||||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | |||||||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 3 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 3 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 3 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 2 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 2 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 3 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 3 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 3 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 |