COM201 Communication Ethicsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM201
Ders İsmi: İletişim Etiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN İRVAN
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Süleyman İrvan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders şunları amaçlamaktadır:
● İletişim etiğini tanımlamak ve hukukla ilişkisini ortaya koymak;
● Etik teorileri aktarmak ve öğrencilerin farklı etik yaklaşımları kavramalarını sağlamak;
● Geleneksel, çevrim içi ve televizyon gazeteciliği ile fotoğraf, reklam ve sosyal medya konularında ortaya çıkan etik sorunları tartışmak.
Dersin İçeriği: Bu derste iletişim ve medya ile ilgili etik sorunlar irdelenmektedir. İletişimin ve medyanın farklı alanlarında etik ilke ve sorunlara odaklanarak öğrencilerin etik farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, etiği tanımlamak; ifade ve basın özgürlüğü; etik teoriler ve ilkeler; gazetecilik etiği; gazetecilikte özdenetim sistemleri; fotoğraf ve etik; televizyon haberciliğinde etik; sosyal medya ve etik; reklam etiği gibi konular ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Understand ethical issues in communication fields;
2) Apply ethical theories to solve ethical dilemmas in journalism and other communication fields;
3) Act ethically in performing their professions.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgilendirme
2) Basın ve ifade özgürlüğü
3) Etik teoriler ve ilkeler
4) Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I
5) Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I
6) Televizyon gazeteciliğinde etik sorunlar
7) Medya özdenetim sistemleri
8) Ara sınav
9) Fotoğraf etiği
10) Suç haberciliği ve etik ilkeler
11) Çocuklara ilişkin haberler
12) Reklamcılık ve etik
13) Sosyal media ve etik
14) Final projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David Gordon et al (2011). Controversies in Media Ethics, 3. ed. Routledge
Diğer Kaynaklar: Medya içerikleri, sunumlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 2 2 2
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 2 2 2
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2 2 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 3 3 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 1 1 1
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 2 2 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 3
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 3
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 3
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 2
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 2
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 3
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 3
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 3
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 8
Toplam İş Yükü 120