COM201 Communication Ethicsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM201
Ders İsmi: İletişim Etiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN İRVAN
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Süleyman İrvan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders şunları amaçlamaktadır:
● İletişim etiğini tanımlamak ve hukukla ilişkisini ortaya koymak;
● Etik teorileri aktarmak ve öğrencilerin farklı etik yaklaşımları kavramalarını sağlamak;
● Geleneksel, çevrim içi ve televizyon gazeteciliği ile fotoğraf, reklam ve sosyal medya konularında ortaya çıkan etik sorunları tartışmak.
Dersin İçeriği: Bu derste iletişim ve medya ile ilgili etik sorunlar irdelenmektedir. İletişimin ve medyanın farklı alanlarında etik ilke ve sorunlara odaklanarak öğrencilerin etik farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, etiği tanımlamak; ifade ve basın özgürlüğü; etik teoriler ve ilkeler; gazetecilik etiği; gazetecilikte özdenetim sistemleri; fotoğraf ve etik; televizyon haberciliğinde etik; sosyal medya ve etik; reklam etiği gibi konular ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Understand ethical issues in communication fields;
2) Apply ethical theories to solve ethical dilemmas in journalism and other communication fields;
3) Act ethically in performing their professions.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgilendirme
2) Basın ve ifade özgürlüğü
3) Etik teoriler ve ilkeler
4) Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I
5) Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I
6) Televizyon gazeteciliğinde etik sorunlar
7) Medya özdenetim sistemleri
8) Ara sınav
9) Fotoğraf etiği
10) Suç haberciliği ve etik ilkeler
11) Çocuklara ilişkin haberler
12) Reklamcılık ve etik
13) Sosyal media ve etik
14) Final projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David Gordon et al (2011). Controversies in Media Ethics, 3. ed. Routledge
Diğer Kaynaklar: Medya içerikleri, sunumlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2 2 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 2 2 2
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3 3 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 2 2 2
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 1 1 1
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3 3 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 2 2
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. 2
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. 3
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. 3
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. 3
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. 2
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. 2
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 8
Toplam İş Yükü 120