Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM201 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN İRVAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Süleyman İrvan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders şunları amaçlamaktadır: ● İletişim etiğini tanımlamak ve hukukla ilişkisini ortaya koymak; ● Etik teorileri aktarmak ve öğrencilerin farklı etik yaklaşımları kavramalarını sağlamak; ● Geleneksel, çevrim içi ve televizyon gazeteciliği ile fotoğraf, reklam ve sosyal medya konularında ortaya çıkan etik sorunları tartışmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste iletişim ve medya ile ilgili etik sorunlar irdelenmektedir. İletişimin ve medyanın farklı alanlarında etik ilke ve sorunlara odaklanarak öğrencilerin etik farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, etiği tanımlamak; ifade ve basın özgürlüğü; etik teoriler ve ilkeler; gazetecilik etiği; gazetecilikte özdenetim sistemleri; fotoğraf ve etik; televizyon haberciliğinde etik; sosyal medya ve etik; reklam etiği gibi konular ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Understand ethical issues in communication fields; 2) Apply ethical theories to solve ethical dilemmas in journalism and other communication fields; 3) Act ethically in performing their professions. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgilendirme | |
2) | Basın ve ifade özgürlüğü | |
3) | Etik teoriler ve ilkeler | |
4) | Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I | |
5) | Geleneksel ve çevrim içi gazetecilikte etik sorunlar I | |
6) | Televizyon gazeteciliğinde etik sorunlar | |
7) | Medya özdenetim sistemleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Fotoğraf etiği | |
10) | Suç haberciliği ve etik ilkeler | |
11) | Çocuklara ilişkin haberler | |
12) | Reklamcılık ve etik | |
13) | Sosyal media ve etik | |
14) | Final projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | David Gordon et al (2011). Controversies in Media Ethics, 3. ed. Routledge |
Diğer Kaynaklar: | Medya içerikleri, sunumlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 3 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 |