COM106 Visual Communicationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM106
Ders İsmi: Görsel İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SADİ KERİM DÜNDAR
Dersi Veren(ler): Ceyiz Makal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teori bazlı bu ders, görsel iletişim tasarımı öğrencilerini yaklaşık 150 senelik grafik tarihi üretimiyle tanıştırır. Günümüzden (21. Yy) başlayıp geç 18. yy’a geri giderken, öğrencilerın grafik tasarımcıların değişen önceliklere olan farkındalıkları artar. Bu farkındalık; belli profesyonel kaygıların ne zaman ve neden eklendiği, neden diğerlerinin unutulduğu, yeniden-icat edildiği ve yeniden-ortaya çıkmasını kapsar.
Dersin İçeriği: Dersler, Batı ve Batı-olmayan kavramları içeren tartışmaları, grafik tasarım uygulamalarındaki çalışmaları (ticari: reklamsal, kitaplar, gergiler, kitapçık ve broşürler vs. Ticari olmayanlar: kamu hizmeti formları, biletler, fişler, makbuzlar ve güncel multimedya ve web tasarımları vs. Gibi) ile birlikte menifestoları ve tarihi dökümanları da içerir. Buradaki amaç: A. Grafik tasarım hareketlerini, stillerini, “okulları”nın gelişiminin 20 yüzyıl boyunca araştırılması. B. Önemli olarak görülen grafik tasarımı etkileyen ve onunla kesişen teknolojik durumları ve tarihsel (politik, sosyal, kültürel) noktaların tartışılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Grafik tasarım dönemleri ve okullarını kronolojik olarak sınıflandırabilecektir.
2) Grafik tasarım akımlarını dünya olayları çerçevesinde değerlendirebilecektir.
3) Grafik tasarım tarihi içerisindeki önemli grafik tasarımcıların işlerini tanımlayabilecektir.
4) Popüler kültürün grafik tasarım akımları üzerine olan etkisini değerlendirebilecektir.
5) Değişen teknolojilerin grafik tasarım alanına olan etkilerini gözlemleyebilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Grafik tasarım tarihine giriş, ders gerekliliklerine giriş -
2) 20'nci yüzyıl öncesi etkiler: Invention of Writing • Asian contribution • Alphabets • Illuminated Manuscripts • Renaissance and Origins of European • Typography -
3) 20'nci yüzyıl öncesi etkiler: Industrial Revolution • Victorian Era • Development of Print • Arts&Crafts and Its Heritage -
4) Japanese Impact: Ukiyo-e • Art Nouveau • Glasgow School • Viennese Secession • Jugendstil • The New Objectivity -
5) Modern çağ; tasarım ve teknoloji birliği; kurumsal kimlik görselleştirme • Sınıf içi tartışma: Avantgarde & Kitsch, 1939 (Clement Greenberg), Work of Art in the Age of Mechanical Representation, 1935 (Walter Benjamin) -
5) Modern çağ; tasarım ve teknoloji birliği; kurumsal kimlik görselleştirme • Sınıf içi tartışma: Avantgarde & Kitsch, 1939 (Clement Greenberg), Work of Art in the Age of Mechanical Representation, 1935 (Walter Benjamin) -
6) Modern sanatın etkisi: Impressionism • Fauvism • Expressionism • Sachplakat -
7) Modern sanatın etkisi: Cubism • Futurism • Surrealism • Dada -
8) Modern sanatın etkisi: De Stijl • Russian Suprematism • Russian Contructivism -
9) Modern sanatın etkisi: Abstract Expressionism • Opart • Pop Art • Fluxus • Minimalism • Conceptualism -
10) American Art Deco • The Bauhaus and The New Typography -
11) New York School • Modernism and The International Style (Swiss Style) -
12) Post Modern Design • Digital Revolution, Contemporary Graphic Design -
13) Tasarım Tarihinde Kadın Tasarımcılar -
14) Dönemin gözden geçirilmesi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 2
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 1
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 2
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 2
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 2
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 3
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 2
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 1
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 2
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 3
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 2
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Ara Sınavlar 3 0 0
Final 3 0 0
Toplam İş Yükü 0