Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR035 | ||||
Ders İsmi: | Küreselleşme ve Eşitsizlik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can GÜRCAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Küreselleşmenin yükselişine, artan eşitsizliğin pahasına gelip gelmediği tartışması eşlik etti. Bu lisansüstü seminer, küresel eşitsizlik ve küreselleşme alanındaki çağdaş teorik ve metodolojik tartışmalara odaklanacaktır. Ders, küreselleşmeye genel bir bakış ve küreselleşme, yoksulluk ve eşitsizlik üzerine tartışmalarla başlayacak. Daha sonra ders, Marksist sistemler yaklaşımından modernitenin küreselleşmeyi ima ettiği sosyolojik yaklaşıma, dönüşüm teorilerine ve eleştirel teorilere kadar uzanan açıklayıcı teoriler de dahil olmak üzere küreselleşme üzerine temel teorik yaklaşımlara dönüşecektir. Ardından, Kuzey-Güney Ayrımını ve gelir eşitsizliği, göç ve göç, iş ve işgücü piyasaları ve küreselleşme ve ekonomik dönüşüm dahil olmak üzere küresel eşitsizlikle ilgili çeşitli önemli konuları ve ölçümleri tartışacağız. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere ekonomik piyasaların büyümesi, eşitsizliği ve küreselleşmesi arasındaki ilişkileri gelişmekte olan dünya üzerindeki etkilerine odaklanarak tanıtır. Dersin içeriği, dünya çapındaki gelir dağılımı (ülkeler arası ve ülke içi); eşitsizlik kavramları; eşitsiz fırsat ve küresel piyasa başarısızlıkları. Bu ders, küreselleşme ve bunun gündelik sosyal gerçeklik üzerindeki etkileri hakkında bir anlayış sergilemeyi ve küreselleşme süreçleri yoluyla ortaya çıkan eşitsizlik gibi sorunları ve riskleri belirlemeyi sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Küreselleşme ve küresel eşitsizlik hakkında daha derin bir anlayış kazanır. 2) Küreselleşmenin teorik temellerini, gerekçelerini ve eleştirilerini inceler. 3) Araştırma ilgi alanlarına göre küresel eşitsizlikle ilgili sorunları araştırır ve orijinal bir makaleyi tamamlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşme | |
3) | Küreselleşme, Yoksulluk ve Eşitsizlik Tartışması | |
4) | Küreselleşme Teorileri 1 | |
5) | Küreselleşme Teorileri 2 | |
6) | Küreselleşme ve KuzeGüney Ayrımı | |
7) | Küresel Eşitsizliğin Ölçülmesi | |
8) | Vize | |
9) | Küresel Gelir Eşitsizliği | |
10) | Göç ve Göçmenlik | |
11) | İşçi Hareketleri ve Piyasa | |
12) | Çevre ve İklim Krizi | |
13) | Küreselleşme ve Ekonomik Değişim | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Friedman, Thomas. 2006. The World is Flat: A Brief History of the Twenty-First Century. New York: Farrar, Straus and Giroux. |
Diğer Kaynaklar: | Friedman, Thomas. 2006. The World is Flat: A Brief History of the Twenty-First Century. New York: Farrar, Straus and Giroux. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 2 | 2 | ||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 9 | 18 |
Ara Sınavlar | 8 | 24 |
Final | 14 | 41 |
Toplam İş Yükü | 125 |