Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR033 | ||||
Ders İsmi: | Küresel Sosyal Hareketler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can Gürcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri Küresel Güney'deki toplumsal hareketlerle tanıştıracaktır. Öğrenciler, hareketlerin ortaya çıktığı ve başarılı olduğu koşullar hakkında orta düzeyde bir bilgi ile bitireceklerdir. Çeşitli ülkelerdeki toplumsal hareketleri incelemek için geniş bir kavramsal ve analitik araçlar yelpazesi edinmiş olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders çağdaş toplumsal hareketleri anlamayı amaçlamaktadır. Kurs önemlidir çünkü son yıllarda dünyanın farklı bölgelerindeki dramatik toplumsal hareketler büyük ilgi topladı ve yaygın siyasi arzuları ve hayal kırıklıklarını dile getirdi. Bu toplumsal hareketler küresel siyaseti tamamen etkiledi. Bu ders, toplumsal hareketlerin küresel ölçekte neden ve sonuçlarını değerlendirme becerisi sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşçi sınıfı seferberliği, kentsel seferberlik, çevre aktivizmi, köylü ve yerli hareketler, toplumsal cinsiyet aktivizmi, vatandaşlık hakları, devrimler, terörizm ve etnisite gibi konular üzerinden toplumsal hareketleri yorumlama becerisi kazanacaklar. 2) Öğrenciler dersi, hareketlerin ortaya çıktığı ve başarılı olduğu koşullar hakkında orta düzeyde bir bilgi ile bitireceklerdir. 3) Öğrenciler, çeşitli ülkelerdeki toplumsal hareketleri incelemek için geniş bir kavramsal ve analitik araçlar yelpazesi edinmiş olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Devrim, Terörizm ve Siyasi Şiddet | |
3) | İnsan Hakları, Güvencesizlik | |
4) | Küresel Güney'de Kentsel Hareketler | |
5) | Devrimci ve Emek Hareketleri | |
6) | Cinsiyet Hareketleri | |
7) | İklim Değişikliği ve Çevre Aktivizmi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Devlet ve Sivil Toplum İlişkileri | |
10) | Kimlik Hareketleri | |
11) | Küresel Güney'de Kimlik Hareketleri | |
12) | Köylü ve Yerli Hareketleri | |
13) | Sosyal Sınıf hareketleri | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Steven M. Buechler, Understanding Social Movements: Theories from the Classical Era to the Present, Routledge, 2011 (no purchase required). |
Diğer Kaynaklar: | Steven M. Buechler, Understanding Social Movements: Theories from the Classical Era to the Present, Routledge, 2011 (no purchase required). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 2 | ||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 1 | 2 | ||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 7 | 27 |
Final | 15 | 56 |
Toplam İş Yükü | 125 |