Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR033 | ||||
Ders İsmi: | Küresel Sosyal Hareketler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN CAN ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can Gürcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri Küresel Güney'deki toplumsal hareketlerle tanıştıracaktır. Öğrenciler, hareketlerin ortaya çıktığı ve başarılı olduğu koşullar hakkında orta düzeyde bir bilgi ile bitireceklerdir. Çeşitli ülkelerdeki toplumsal hareketleri incelemek için geniş bir kavramsal ve analitik araçlar yelpazesi edinmiş olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders çağdaş toplumsal hareketleri anlamayı amaçlamaktadır. Kurs önemlidir çünkü son yıllarda dünyanın farklı bölgelerindeki dramatik toplumsal hareketler büyük ilgi topladı ve yaygın siyasi arzuları ve hayal kırıklıklarını dile getirdi. Bu toplumsal hareketler küresel siyaseti tamamen etkiledi. Bu ders, toplumsal hareketlerin küresel ölçekte neden ve sonuçlarını değerlendirme becerisi sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşçi sınıfı seferberliği, kentsel seferberlik, çevre aktivizmi, köylü ve yerli hareketler, toplumsal cinsiyet aktivizmi, vatandaşlık hakları, devrimler, terörizm ve etnisite gibi konular üzerinden toplumsal hareketleri yorumlama becerisi kazanacaklar. 2) Öğrenciler dersi, hareketlerin ortaya çıktığı ve başarılı olduğu koşullar hakkında orta düzeyde bir bilgi ile bitireceklerdir. 3) Öğrenciler, çeşitli ülkelerdeki toplumsal hareketleri incelemek için geniş bir kavramsal ve analitik araçlar yelpazesi edinmiş olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Devrim, Terörizm ve Siyasi Şiddet | |
3) | İnsan Hakları, Güvencesizlik | |
4) | Küresel Güney'de Kentsel Hareketler | |
5) | Devrimci ve Emek Hareketleri | |
6) | Cinsiyet Hareketleri | |
7) | İklim Değişikliği ve Çevre Aktivizmi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Devlet ve Sivil Toplum İlişkileri | |
10) | Kimlik Hareketleri | |
11) | Küresel Güney'de Kimlik Hareketleri | |
12) | Köylü ve Yerli Hareketleri | |
13) | Sosyal Sınıf hareketleri | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Steven M. Buechler, Understanding Social Movements: Theories from the Classical Era to the Present, Routledge, 2011 (no purchase required). |
Diğer Kaynaklar: | Steven M. Buechler, Understanding Social Movements: Theories from the Classical Era to the Present, Routledge, 2011 (no purchase required). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 7 | 27 |
Final | 15 | 56 |
Toplam İş Yükü | 125 |