Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR027 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Enerji Politikaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Efe Can Gürcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, öğrencilere enerji konularının küresel ölçekte çeşitli ve çok boyutlu politik etkileri hakkında kapsamlı bir fikir vermektir. Ayrıca ders, tarihsel, ekonomik, lojistik, sosyal, iç ve dış politik, ekolojik ve kültürel bağlamı dikkate alarak, enerji konularının politik boyutunu küresel ve bölgesel ölçekte analiz etme becerisini geliştirmelidir. |
Dersin İçeriği: | Enerji sorunları uluslararası ilişkilerde her zaman önemli olmuştur, ancak son yıllarda enerji kaynaklarına yönelik mevcut sınırların yaygın olarak bilinmesi ve olumsuz iklim etkileri nedeniyle geçmişte olduğundan daha da önemli hale gelmiş olabilir. Ders, enerji tüketimi ve üretimindeki küresel eğilimleri ve gelişmeleri inceler ve öğrencilere yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının politika üzerindeki etkisini değerlendirme becerisi sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, küresel ve bölgesel siyaseti etkileyen başlıca enerji ile ilgili konulara aşina olacaklardır. 2) Öğrenciler, enerji yönetişiminin uluslararası mekanizmalarını, bu mekanizmaların sınırlamalarını ve zafiyetlerini anlayacaklardır. 3) Öğrenciler, enerji politikalarının bölgesel gündemleri hakkında kapsamlı bir fikre sahip olacaklardır. 4) Öğrenciler, enerji sorunlarıyla ilgili siyasi gündemlerin olası eğilimlerini analiz edebilecektir. 5) Öğrenciler, belirli politik olarak ilgili enerji konularında vaka çalışması araştırması yapabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enerji talebi ve arzı | |
2) | Keşif sorunları | |
3) | Ulaşım sorunları | |
4) | Boru hattı siyaseti | |
5) | Enerji ile ilgili sosyal ve politik konular | |
6) | Enerji ve siyasi çatışmalar | |
7) | Enerji yönetişimi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yeni enerji kaynaklarının tanıtılmasının siyasi etkileri | |
10) | Çevre tartışmalarının enerji ve politik boyutu | |
11) | Rusya ve Avrasya: enerji üretimi ve ulaşımının jeopolitiği | |
12) | Orta Asya ve Hazar enerji jeopolitiği | |
13) | Avrupa Birliği: enerji üretimi ve tüketiminin siyasi boyutu | |
14) | Çin: jeopolitik etkinin iç tüketimi ve genişlemesi | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders kitabı yerine çeşitli kaynaklar kullanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | BP Global, ‘60 Years. BP Statistical Review of World Energy.1951–2011’, http://www.bp.com/60yearsstatisticalreview/ Andreas Economou, Paolo Agnolucci,Bassam Fattouh, and Vincenzo De Lipis, ‘A Structural Model of the World Oil Market: The Role of Investment Dynamics and Capacity Constraints in Explaining the Evolution of the Real Price of Oil,’ The Oxford Institute for Energy Studies, December 2017, https://www.oxfordenergy.org/wpcms/wp-content/uploads/2017/12/AStructural-Model-of-the-World-Oil-Market-Insight-23.pdf/ Federal Energy Regulation Commission, ‘Energy Primer. A Handbook of Energy Market Basics,’ November 2015, https://www.ferc.gov/market-oversight/guide/energy-primer.pdf/ International Energy Agency, ‘Outlook for Natural Gas,’ 2018, https://webstore.iea.org/world-energy-outlook-2017-excerpt-outlook-for-natural-gas/ The Corner House, ‘Energy Security For Whom? For What?’ February 2012, http://www.thecornerhouse.org.uk/resource/energy-security-whom-what/ Thijs Van de Graaf and Aviel Verbruggen, ‘The oil endgame: Strategies of Oil Exporters in a Carbon-Constrained World,’ Environmental Science & Policy 54 (2015), pp. 456–462. Bassam Fattouh, ‘Oil Price Paths in 2018: The Interplay bertween OPEC, US Shale and Supply Interruptions,’ The Oxford Institute for Energy Studies, February 2018, https://www.oxfordenergy.org/publications/oil-price-paths-2018-interplay-opec-us-shale-supplyinterruptions/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 7 | 22 |
Final | 15 | 61 |
Toplam İş Yükü | 125 |