ICM041 Mekansal Betimlemeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM041
Ders İsmi: Mekansal Betimleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Aslı Eylem Kolbaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeni hikayeleri kurgularken, anlam geçişlerine yer açan bir dil kullanarak, farklı anlatıları çarpıştırarak çıkacak gerçek-dışı tesadüfleri, bilimsel bir kaygı olmaksızın keşfetmeyi bekler. Bu bireysel hikayeler, katılımcıların deneyimleri, gözlemleri, tartışmaları ve çizimleriyle katmanlaşır. Mimari çizimin alışılagelmiş ölçeğinden uzaklaşır ancak bu disiplinin geleneksel yöntemleriyle de tanıştırır. Bu karşılaşma üzerinden yeni ve ferah bir perspektif arar. Bireysel sınıf içi egzersizleri, grup ara teslimi ve kritiklerle geliştirilecek grup final teslimi dersin çıktılarını oluşturur.
Dersin İçeriği: Bu ders, hem yazılan, hem de çizilen hikayelerde odaklanacağımız özneleri değiştirmeye, büyük- anlatılardan bir süreliğine uzaklaşarak başlar. Mimari çizimin öznelerini mimarlık ve insandan, daha çoğul bir çerçeveye taşır. Bu özne ve ölçek kaymasını içselleştirmek için insandan-fazlasına dikkatimizi vermeye; bunu yaparken de çizmeye ve diğer bireysel üretim metodlarına çağrı yapar. Anna Tsing"in projesi "Feral Atlas” rehberliğinde kalarak ve onun çizelgesi ve okumalarıyla, çizimin olanaklarını merak etmeye, bugünkü hikayeleri yeniden kurgulamaya; söz/çizim/ çoklu-medya arayıcılığına davet eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dönem sonunda öğrencilerin çeşitli çizim tekniklerini bir arada kullanmaları ve fikirlerini karışık medya aracılığıyla ifade etmeleri teşvik edilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seminer: Modern Devrim ve Antroposene Giriş Ders İzlencesini tanımak
2) Seminer: Yaban Atlas’a Giriş
3) Seminer: Antroposen Detonatörleri: İstila, İmparatorluk, Sermaye, İvme Fotoğraf Atölyesi: Bireysel Yaban Saha Gezisi
4) Seminer: Antroposeni Sanatçılar ile Tarif Etmek Fotoğraf Atölyesi: Yaban Kolaja Giriş (Photoshop)
5) Seminer: Yerele Özgü Antroposenler, Yamalardan Raporlar Yaban Kolaj Geribildirimleri Film Gösterimi: Natura Urbana: The Brachen of Berlin. Yönetmen: Matthew Gandy
6) Seminer: Çevresel Adalet ve Mimarlık Birden-fazlası’ndan Raporlar Katlama Atölyesi: Kolajı Kat(man)lamak
7) Ara Dönem Sınavları
8) Seminer: Mekansal Çalışmalarda İşbirlikleri: Hızlı Yarışlar Çizim Atölyesi: Birden-fazlasının Haritaları
9) Seminer: Fark Etme Sanatı: Haritalar ve Peyzajlar Çizim Atölyesi: Haritalamaya Giriş
10) Seminer: Mekansal Çalışmalarda İşbirlikleri: Hızlı Yarışlar Çizim Atölyesi: Birden-fazlasının Haritaları
11) Final Projesine Giriş Atölyesi: Düşlemsel Yaban Haritaları Bilmek Çizim Atölyesi: Düşlemsel Yabana Giriş
12) Final Projesi Üretimleri: Düşlemsel Yaban Haritaların Teknikleri Çizim Atölyesi: Harita mı? Çizgi mi?
13) Final Projesi Üretimleri: Düşlemsel Yaban Haritaları Yazmak Çizim Atölyesi: Haritada Kimler Var?
14) Final Projesi Üretimleri: Düşlemsel Yaban Haritaları Çizmek Çizim Atölyesi: Haritada Neler Oluyor?

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Poetics of The Space - Gaston Bachelard
Diğer Kaynaklar: Dönem boyunca öğrencilerin A4 / A5 boyutunda bir eskiz defterine sahip olmaları gereklidir. Öğrenciler bu eskiz defterlerini dönem boyunca eskiz, çizim, diyagram, not vb. ile doldurmakla yükümlüdür. Ayrıca öğrenciler, sınıf içi çizim ve sunumları 35 cm X 50 cm veya A3 çizim kağıtlarını ve diğer duyurulacak malzemeleri kaplayabilecek bir klasörde toplamaktan sorumludur.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. 3
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. 2
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. 1
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. 1
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. 1
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. 2
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Final 1 3
Toplam İş Yükü 42