Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SYY5027
Ders İsmi: Sağlıkta Dijital Pazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NAİM ÇETİNTÜRK
Dersi Veren(ler): naim çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin genel amacı, gelişen teknolojik ve iletişim olanakları neticesinde pazarlama kavramının siber ortamlara taşınmasının tüm evrelerini, özelliklerini, dinamiklerini, unsurlarını ve uygulama şekillerini incelemek ve öğrenmektir. Dijital ortamlarda gelişen pazarlama modelleri, reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları, yeni kavramlar ve gelişen pazarlama stratejileri, dijital pazarlama kampanyaları, dijital ortamda markaların konumlanması, e-ticaret ve mobil pazarlama uygulamalarını incelemek ve öğrenmek dersin genel amaçları arasındadır.

Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini dijital ortamda yer alan Arama Motoru Reklamları, Arama Motoru Optimizasyonu, Web kavramı, Sosyal Medya ve değişen e-ticaret trendleri oluşturmaktadır. Pazarlama karması olarak tanımlanan 4P yaklaşımının dijitalleşmesine yönelik veriler ve uygulamalar sunulmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın içerikten e-ticaret ortamına dönüştüğü bir dünyada dijital marka ve dijital pazarlama eğilimleri ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siber ortam ile ilgili kavramları incelemek ve tarihsel gelişim içerisinde süreçleri değerlendirme bilgisine sahip olmak
2) Dijital ortamda pazarlama stratejileri ve uygulamalarının niteliklerini öğrenmek
3) Dijital Kampanya uygulamalarını incelemek ve aktif olarak uygulama yetkinliğini kazanmak
4) Dijital pazarlama dinamiklerinin gelişmelerini takip ederek gelecek tasarımlarını kurgulamak ve ticaret ekseninde pazarlama bakışı ile dijital dünyayı değerlendirme becerisi kazanmak
5) Yapılacak uygulamalar ile dijital pazarlama araçlarını temel yönleri ile kullanabilir, performans ve kampanya metriklerini okuyarak analiz edebilir hale gelmek
6) Ticaretin yakın gelecekteki trendi olan S-Ticaret kavramına herkesten önce vakıf olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Pazarlama’nın tanımı, unsurları ve gelişimi. Konvansiyonel ve Dijital Pazarlama’nın benzer ve farklı yönleri, avantaj ve dezavantajları
2) Dijital pazarlama reklam modelleri – Banner, Search, Video & In-Stream, E-posta vb.
3) Dijital pazarlamada tüketici hedefleme modelleri
4) Perfomans ölçüm parametreleri – Volume, Impression, Click, Conversion, Action.
5) Ücretlendirme ve performans dönüşüm metrikleri – CPM, CPC, CPA vb.
6) Destekleyici dijital pazarlama uygulamaları (SMS, Mailing, Web Push, App Push)
7) SEO – Arama motoru optimizasyonu: Kavramın tanımı, temel bileşenleri
8) Ara sınav
9) (SERP) – Arama motorlarında listelenmek için gerekli olan unsurlar (Title, Meta-Description, h1-h2-h3 başlıklar vb.).
10) SEO Analiz Araçları – Destekleyici uygulamalar (backlink, Domain Rating vb.)
11) Bir dijital pazarlama mecrası olarak sosyal medya. Influencer Marketing – Social Marketing ve S-Commerce kavramları. Ektileşim, beğeni ve paylaşım gibi performans ölçüm (engagement) metrikleri.
12) Facebook ve Instagram Reklamları. Sosyal medya kampanyası oluşturma adımları.
13) Influencer pazarlaması. S-Commerce Kavramı ve Sosyal medyada içerik yönetimi (Content Marketing)
14) Site Analiz Araçları – Google Analytics’e giriş

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Naim Çetintürk, Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, Seçkin Yayıncılık, 2019

Diğer Kaynaklar: Social Media Strategies for Small Businesses, Phole Media, 2010

Damien Ryan, The Best Digital Marketing Campaigns in the World II, Kogan Page

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3 3 3 3 3 3
2) Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar 3 3 3 3 3 3
3) Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. 3 3 3 3 3 2
4) Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 3 3 3 3 3
5) Sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanarak verileri yorumlar, analiz eder, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3 3 3 3 3 3
6) Sağlık yönetimi ile ilgili edindiği bilgiler ışığında güncel gelişmeleri ,kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. 3 3 3 3 3 3
7) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili çalışan kurum, kuruluş ve bireyler ile iletişim kurar ve alanını geliştirmek için çalışmalar yapar. 3 3 3 3 3 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. 3 3 3 3 3
9) Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3 3 3 3 3 3
10) Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3 3 3 3 3 3
11) Sağlık Yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranır. 3 3 3 3 3 3
12) Sağlık Yönetimi alanında araştırma yapar ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırır. 3 3 3 3 3 3
13) Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. 3 3 3 3 3 3
14) Sağlık Yönetimi alanında çalışanlarını korur, adil davranır, kalite, kültürel değerler, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının gereklerini bilir ve yerine getirir. 3 3 3 3 3 3
15) Sağlık Yönetimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 3 3 3 3 3 3
16) Sağlık yönetimi alanında yapılan girişimlerde hedeflere uygun sorumluluk alır. 3 3 3 3 3 3
17) Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
2) Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar 3
3) Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. 3
4) Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. 3
5) Sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanarak verileri yorumlar, analiz eder, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
6) Sağlık yönetimi ile ilgili edindiği bilgiler ışığında güncel gelişmeleri ,kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. 3
7) Sağlık yönetimi alanı ile ilgili çalışan kurum, kuruluş ve bireyler ile iletişim kurar ve alanını geliştirmek için çalışmalar yapar. 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. 3
9) Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
10) Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. 3
11) Sağlık Yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranır. 3
12) Sağlık Yönetimi alanında araştırma yapar ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırır. 3
13) Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. 3
14) Sağlık Yönetimi alanında çalışanlarını korur, adil davranır, kalite, kültürel değerler, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının gereklerini bilir ve yerine getirir. 3
15) Sağlık Yönetimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 3
16) Sağlık yönetimi alanında yapılan girişimlerde hedeflere uygun sorumluluk alır. 3
17) Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 15 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 139