Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5053 | ||||
Ders İsmi: | Psikolojide Uygulamalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. PERVİN TUNÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı psikolojinin alt alanlarına ilişkin kuram ve kavramları alanda uygulayabilme becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında psikolojinin sosyal, deneysel, sağlık, klinik, eğitim, gelişim psikolojisi gibi alt alanlarına ilişkin kavram ve kuramlara ait uygulamalar yer alacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin sonunda öğrenciler psikoloji teorilerini psikolojinin çeşitli alt uygulama alanlarında kullanabilir. 2) Psikolojinin farklı alt disiplinlerindeki uygulama alanlarını tanır ve bu alanlarda araştırmalar yapabilir 3) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak deneysel bilgi toplayabilir ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojide uygulamalar-Giriş | |
2) | Psikolojik değerlendirme-Uygulama | |
3) | Psikolojik değerlendirme araçları-Uygulama | |
4) | Psikolojik değerlendirme çeşitleri-Uygulama | |
5) | Psikolojik değerlendirme Hedefleri-Uygulama | |
6) | Psikotanısal Değerlendirme-Uygulama | |
7) | Yapısal görüşmeler-Uygulama | |
8) | Yapılandırılmış görüşmenin olumlu yönleri-Uygulama | |
9) | Yapılandırılmış görüşmenin olumsuz yönleri-Uygulama | |
10) | Yapılandırılmamış görüşmeler-Uygulama | |
11) | Yapılandırılmamış görüşmenin olumlu yönleri-Uygulama | |
12) | Yapılandırılmamış görüşmenin olumsuz yönleri-Uygulama | |
13) | Psikoterapi Süreci-Uygulama | |
14) | Değerlendirme-Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 3 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 1 | 1 | ||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 3 | |||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 2 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | ||||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 3 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | 1 | ||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 195 |