Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5052
Ders İsmi: Psikolojide Motivasyon Kuramları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanların kişisel tercih ve davranışlarında motivasyonun rolünü kavramak, motivasyonu yükseltmeye yönelik uygulamalar geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu derste motivasyon kavramı ve işlevi, motivasyonun tarihsel gelişimi, motivasyonun kaynakları, dürtüler, ihtiyaçlar, farkındalık, motivasyon kuramları, motivasyona modern yaklaşımlar, motivasyonu arttırmaya yönelik araştırmalar üzerinde çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin sonunda öğrenciler motivasyonun ne olduğunu ve motivasyonla ilişkili temel kavramları bilir.
2) Stresin ne olduğunu bilir. Stresle baş etme yöntemlerini tanır.
3) Sağlıkta motivasyonun önemini bilir.
4) Bu dersin sonunda öğrenciler insanın psikolojik ihtiyaçlarını tanır. Bu ihtiyaçlar arasındaki farklılıkları bilir. Dürtü ve ihtiyaçların insan davranışlarına etkilerini öğrenir.
5) Motivasyonun psikolojik, fizyolojik ve çevresel kaynaklarla ilişkisini öğrenir.
6) Motivasyonu yükseltmede çevrenin önemini bilir ve uygulamada bu yönde gerekli çalışmaları yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Motivasyon Nedir? Duygu ve Motivasyon. Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
2) Tarihsel süreç içinde Motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
3) Evrim ve Motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı.
4) Homeostaz: Isı, Susama, Açlık ve Yeme Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
5) Bağımlılık ve bağımlı davranış Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
6) Davranış ve Uyarılma Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı.
7) Sağlık ve Motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
8) Vize Sınavı
9) Stres nedir? Stresle başa çıkma Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
10) Dürtü, ihtiyaç ve farkındalık Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
11) Kişilik, benlik ve motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
12) Dışsal ve içsel motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
13) Duygular ve duygu durumları Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
14) Motivasyon ve hedefler Motivation and goals Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı.
Related articles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 2 2
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2 2
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 3 3
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 3
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 1 2 3
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 2
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 3
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 2
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 2 2
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 3
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 195