Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Motivasyon Nedir? Duygu ve Motivasyon. |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
2) |
Tarihsel süreç içinde Motivasyon |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
3) |
Evrim ve Motivasyon |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı. |
4) |
Homeostaz: Isı, Susama, Açlık ve Yeme |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
5) |
Bağımlılık ve bağımlı davranış |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
6) |
Davranış ve Uyarılma |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016).
Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı. |
7) |
Sağlık ve Motivasyon |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016).
Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Stres nedir? Stresle başa çıkma |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016).
Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
10) |
Dürtü, ihtiyaç ve farkındalık |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
11) |
Kişilik, benlik ve motivasyon |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016).
Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
12) |
Dışsal ve içsel motivasyon |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
13) |
Duygular ve duygu durumları |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
14) |
Motivasyon ve hedefler Motivation and goals Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. |
|
2) |
Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. |
|
3) |
Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. |
|
5) |
Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. |
|
6) |
Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. |
|
7) |
Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. |
|
8) |
Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. |
|
9) |
Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. |
|
10) |
Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. |
|
11) |
Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir |
|
12) |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
|
13) |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
|
14) |
Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
|