Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5043
Ders İsmi: İnternet ve Oyun Bağımlılığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Ezgi Ildırım Özcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Internet ve oyun bağımlılığına ilişkin psikolojik süreçlerin tanımlanması; müdahale ve önleme çalışmaları tasarlayabilmek.
Dersin İçeriği: Derste internet ve oyun bağımlılığının sebepleri, sonuçları işlenir, bağımlılığa karşı kullanılan önleyici yöntemler ve uygulamalar öğretilir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağımlılık süreçlerini tanımlar
2) Davranışsal bağımlılığın tanımı yapar
3) Internet bağımlılığını sürecini ve ilişkili faktörleri tanımlar
4) Oyun bağımlılığına ilişkin süreçleri ve ilgili faktörleri tanımlar
5) Internet ile ilişkili farklı türdeki davranış bağımlılıkları bilir
6) Internet ve oyun bağımlılığına ilişkin araştırmaları takip eder ve kavrar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bağımlılık
2) Davranışsal Bağımlılık
3) Internet Bağımlılığı
4) Online Alış-veriş Bağımlılığı
5) Online Kumar Bağımlılığı
6) Online Pronografi-Seks Bağımlılığı
7) Vize
8) Oyun Bağımlılığı
9) Sosyal Medya Bağımlılığı ve FOMO
10) Davranışsal Bağımlılığa Yaklaşımlar
11) Bağımlılığı Önlemeye Yönelik Yaklaşımlar
12) Davranışsal Bağımlılığa Müdahale Yöntemleri
13) Internet ve Oyun Bağımlılığının Geleceği
14) Teknolojinin Geleceği ve Bağımlılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McQuade, S. C., Gentry, S., Colt, J. P., & Rogers, M. K. (2011). Internet addiction and online gaming. Chelsea House.
Diğer Kaynaklar: McQuade, S. C., Gentry, S., Colt, J. P., & Rogers, M. K. (2011). Internet addiction and online gaming. Chelsea House.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2 1
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 3 3
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 3
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 2 3
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 2
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 2 2
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 2 2
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 2 1 2
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 3
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3 2
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 65
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 195