Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5042
Ders İsmi: Psikoeğitim ve Sunum Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Zorlayıcı yaşam olaylarına maruz kalmış veya risk altındaki gruplara yönelik olarak psikolojik destek ve yardım odaklı psikoeğitim programı hazırlamak
Dersin İçeriği: Grup psikoeğitim programı hazırlama süreçleri, psikoeğitimin işlevi, diğer grup türleri arasındaki yeri, grup psikoeğitim programında kullanılabilecek teknikler, grup liderliği, psikoeğitim program örneklerinin incelenmesi, benzer çalışmaların değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci grup psikoeğitim programı hazırlayabilir.
2) Grup psikoeğitim programını başarıyla uygulayabilir.
3) Grup psikoeğitim programını etkin olarak yönetebilir.
4) Grup psikoeğitim programını değerlendirebilir.
5) Benzer psikoeğitim programlarını karşılaştırabilir.
5) Grup psikoeğitim programının etkililiğine ilişkin rapor hazırlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bir Grup Türü Olarak Grup Psikoeğitim Psikoeğitim Kavramı Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
2) Grup Psikoeğitiminin Diğer Grup Türleri Arasındaki Yeri Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge.
3) Grup Psikoeğitiminin Özellikleri Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge.
4) Grup Psikoeğitim Programının Hazırlanması: Psikoeğitim Programının Konusu, Genel Amacı ve Hedef Kitlesinin Belirlenmesi Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge.
5) Psikoeğitim Programında Amaçların Belirlenmesi Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
6) Pskoeğitim Programında İçeriğin Yapılandırılması Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
7) Grup Psikoeğitiminin Evreleri Grup Psikoeğitiminde Oturum Aşamaları Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
8) Ara Sınav
9) Grup Psikoeğitiminde Kullanılan Bazı Teknikler Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
10) Psikoeğitim Grubunun Oluşturulması ve Yürütülmesi: Grup Üyelerinin Belirlenmesi Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
11) Grup Psikoeğitiminde Liderlik Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Association for Specialists in Group Work (ASGW). (2000). Professional standards for the training of group workers. TheJournal for Specialists in Group Work, 26(4), 327-342.
12) Grupta Terapötik Faktörler Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
13) Grup Psikoeğitiminde Üyelerde Bazı Sorunlu Davranışlar Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.
14) Grup Psikoeğitimine İlişkin Etik ve Profesyonel Konular Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. American Psychological Association (APA). (2017). Ethical principles of psychologists and code of conduct. https://www.apa.org/ ethics/code/ethics-code-2017.pdf
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çivitçi, Asım., 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020.

American Psychological Association (APA). (2017). Ethical principles of psychologists and code of conduct. https://www.apa.org/ ethics/code/ethics-code-2017.pdf
Diğer Kaynaklar: Demirtaş, Ayşe. S.& Güven, M. 'Bilişsel Yaşantısal Teori Temelli Psiko-Eğitim Programı. Yapılandırmacı Düşünceyi Geliştirme'. Anı Yayınları, Ankara, 2017.
American Counseling Association (ACA). (2014).

Association for Specialists in Group Work (ASGW). (2000). Professional standards for the training of group workers. TheJournal for Specialists in Group Work, 26(4), 327-342.

Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3 2
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2 3
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 3 2
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 3
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 1 2
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 2 3
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 3
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2 3 1
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 75
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 205