Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5042 | ||||
Ders İsmi: | Psikoeğitim ve Sunum Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Zorlayıcı yaşam olaylarına maruz kalmış veya risk altındaki gruplara yönelik olarak psikolojik destek ve yardım odaklı psikoeğitim programı hazırlamak |
Dersin İçeriği: | Grup psikoeğitim programı hazırlama süreçleri, psikoeğitimin işlevi, diğer grup türleri arasındaki yeri, grup psikoeğitim programında kullanılabilecek teknikler, grup liderliği, psikoeğitim program örneklerinin incelenmesi, benzer çalışmaların değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci grup psikoeğitim programı hazırlayabilir. 2) Grup psikoeğitim programını başarıyla uygulayabilir. 3) Grup psikoeğitim programını etkin olarak yönetebilir. 4) Grup psikoeğitim programını değerlendirebilir. 5) Benzer psikoeğitim programlarını karşılaştırabilir. 5) Grup psikoeğitim programının etkililiğine ilişkin rapor hazırlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir Grup Türü Olarak Grup Psikoeğitim Psikoeğitim Kavramı | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
2) | Grup Psikoeğitiminin Diğer Grup Türleri Arasındaki Yeri | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge. |
3) | Grup Psikoeğitiminin Özellikleri | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge. |
4) | Grup Psikoeğitim Programının Hazırlanması: Psikoeğitim Programının Konusu, Genel Amacı ve Hedef Kitlesinin Belirlenmesi | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge. |
5) | Psikoeğitim Programında Amaçların Belirlenmesi | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
6) | Pskoeğitim Programında İçeriğin Yapılandırılması | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
7) | Grup Psikoeğitiminin Evreleri Grup Psikoeğitiminde Oturum Aşamaları | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Grup Psikoeğitiminde Kullanılan Bazı Teknikler | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
10) | Psikoeğitim Grubunun Oluşturulması ve Yürütülmesi: Grup Üyelerinin Belirlenmesi | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
11) | Grup Psikoeğitiminde Liderlik | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. Association for Specialists in Group Work (ASGW). (2000). Professional standards for the training of group workers. TheJournal for Specialists in Group Work, 26(4), 327-342. |
12) | Grupta Terapötik Faktörler | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
13) | Grup Psikoeğitiminde Üyelerde Bazı Sorunlu Davranışlar | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. |
14) | Grup Psikoeğitimine İlişkin Etik ve Profesyonel Konular | Çivitçi, Asım. 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. American Psychological Association (APA). (2017). Ethical principles of psychologists and code of conduct. https://www.apa.org/ ethics/code/ethics-code-2017.pdf |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Çivitçi, Asım., 'Grup Psikoeğitimi'. Pegem Akademi, Ankara, 2020. American Psychological Association (APA). (2017). Ethical principles of psychologists and code of conduct. https://www.apa.org/ ethics/code/ethics-code-2017.pdf |
Diğer Kaynaklar: | Demirtaş, Ayşe. S.& Güven, M. 'Bilişsel Yaşantısal Teori Temelli Psiko-Eğitim Programı. Yapılandırmacı Düşünceyi Geliştirme'. Anı Yayınları, Ankara, 2017. American Counseling Association (ACA). (2014). Association for Specialists in Group Work (ASGW). (2000). Professional standards for the training of group workers. TheJournal for Specialists in Group Work, 26(4), 327-342. Berg, R. C., Landreth, G. L., & Fall, K. A. (2006). Group counseling: Concepts and procedures (4th Ed.). New York, NY: Routledge. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | 2 | ||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | 3 | ||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | 2 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 3 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 1 | 2 | ||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | ||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | ||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | ||||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | 3 | ||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 205 |