Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC212 | ||||
Ders İsmi: | Film Teorileri ve Kritisizm | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Nezih Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1) Öğrencileri sinema kuramlarının terimleriyle tanıştırmak. 2) Sinemaya ilişkin kuramsal ve eleştirel bir anlayış geliştirmek. 3) Filmin biçimsel, biçemsel ve anlatısal unsurlarını tanıyıp, daha geniş ve kapsamlı bağlamlarda (bir sistem olarak film, bir kurum olarak sinema) nasıl işlev gördüklerini akvramak. 4) Sinema uygulamalarının kuramı ve sinema kuramının pratiğini bütünleştirebilmek. 5) Öğrencilerin genelde sinemaya, özelde tek tek filmlere ilişkin kanaat, görüş ve düşüncelerini argümanlar geliştirerek yazılı ve görsel-işitsel yollardan ifade edebilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders tarihsel bir perspektiften önemli sinema kuramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. "Kuram"ın ne olduğunu ve sinema çalışmalarında ne işe yaradığını inceleyen bir açılıştan sonra biçimcilik, gerçekçilik, estetik, anlatı, göstergebilim, psikoanaliz, femizm gibi değişik açılardan sinemaya yaklaşımları inceler. Ders, R. Canudo, H. Münsterberg, S. Eisenstein gibi kuramcıların eserleriyle başlayıp görece daha günümüze yakın Kracauer, Balazs, Bazin, Mitry and nihayet C. Metz, and L. Mulvey gibi isimlerin kuramlarına eğilir. Öğrenciler, tartışmalara katkı sağlayacak, küçük sınavlara girecekler, sunum yapacaklar ve dönem ödevi olarak Video Denemesi hazırlayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler filmler ve sinemaya ilişkin eleştirel düşünme alışkanlığını kazanmış olacaklardır; 2) Film izleme deneyimlerini geliştirmiş ve zenginleştirmiş olacaklardır; 3) Sinemaya (sanat, politika, endüstri, vs gibi) çeşitli açılardan bakabileceklerdir; 4) Sinema ve tek tek filmler hakkında görüşlerini daha az kişisel ve daha fazla bilimsel bir düzeyde iletebileceklerdir; 5) Sinema kuramlarını ve film yapımını birbirinden ayrılmaz lanlar olarak görebileceklerdir; 6) Kuramsal ve eleştirel bilgilerini uygulamaya koyabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş. İzlencenin açıklanması. Kuram nedir? Sinema Kuramı nedir? İlgili terim ve kavramlar. | |
2) | Estetik bir mesele olarak Film: Ricciotto Canudo | |
3) | Form, fonksiyon, madde: Hugo Münsterberg | |
4) | Yaratıcılık ve biçim: Rudolph Arnheim | |
5) | Montaj, biçim ve diyalektik: Sergey Ayzenştayn | |
6) | Biçimcilik geleneği: Bela Balazs | |
7) | "Yuvarlak Masa Toplantısı" | |
8) | Gerçekçilik ve sinema: Siegfried Kracauer | |
9) | Gerçekçiliğin geleneği: André Bazin | |
10) | Biçim ve sinemanın amaçları: Jean Mitry | |
11) | Sinema "semiyolojisi": Christian Metz | |
12) | Sinema ve Psikanaliz: Christian Metz | |
13) | Feminist film kuramı: Laura Mulvey | |
14) | Pitching (Dönem Ödevi Sunumu) |
Ders Notları / Kitaplar: | Dudley Andrew The Major Film Theories Oxford University Press, 1976 |
Diğer Kaynaklar: | http://zeroland.co.nz/directory/film_movies/film-theory-film-criticism/ Film Studies For Free: https://filmstudiesforfree.blogspot.com |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 50 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 58 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Proje | 2 | 35 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 |