RTC212 Film Theory and Criticismİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC212
Ders İsmi: Film Teorileri ve Kritisizm
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Nezih Erdoğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1) Öğrencileri sinema kuramlarının terimleriyle tanıştırmak.
2) Sinemaya ilişkin kuramsal ve eleştirel bir anlayış geliştirmek.
3) Filmin biçimsel, biçemsel ve anlatısal unsurlarını tanıyıp, daha geniş ve kapsamlı bağlamlarda (bir sistem olarak film, bir kurum olarak sinema) nasıl işlev gördüklerini akvramak.
4) Sinema uygulamalarının kuramı ve sinema kuramının pratiğini bütünleştirebilmek.
5) Öğrencilerin genelde sinemaya, özelde tek tek filmlere ilişkin kanaat, görüş ve düşüncelerini argümanlar geliştirerek yazılı ve görsel-işitsel yollardan ifade edebilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders tarihsel bir perspektiften önemli sinema kuramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. "Kuram"ın ne olduğunu ve sinema çalışmalarında ne işe yaradığını inceleyen bir açılıştan sonra biçimcilik, gerçekçilik, estetik, anlatı, göstergebilim, psikoanaliz, femizm gibi değişik açılardan sinemaya yaklaşımları inceler. Ders, R. Canudo, H. Münsterberg, S. Eisenstein gibi kuramcıların eserleriyle başlayıp görece daha günümüze yakın Kracauer, Balazs, Bazin, Mitry and nihayet C. Metz, and L. Mulvey gibi isimlerin kuramlarına eğilir. Öğrenciler, tartışmalara katkı sağlayacak, küçük sınavlara girecekler, sunum yapacaklar ve dönem ödevi olarak Video Denemesi hazırlayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler filmler ve sinemaya ilişkin eleştirel düşünme alışkanlığını kazanmış olacaklardır;
2) Film izleme deneyimlerini geliştirmiş ve zenginleştirmiş olacaklardır;
3) Sinemaya (sanat, politika, endüstri, vs gibi) çeşitli açılardan bakabileceklerdir;
4) Sinema ve tek tek filmler hakkında görüşlerini daha az kişisel ve daha fazla bilimsel bir düzeyde iletebileceklerdir;
5) Sinema kuramlarını ve film yapımını birbirinden ayrılmaz lanlar olarak görebileceklerdir;
6) Kuramsal ve eleştirel bilgilerini uygulamaya koyabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş. İzlencenin açıklanması. Kuram nedir? Sinema Kuramı nedir? İlgili terim ve kavramlar.
2) Estetik bir mesele olarak Film: Ricciotto Canudo
3) Form, fonksiyon, madde: Hugo Münsterberg
4) Yaratıcılık ve biçim: Rudolph Arnheim
5) Montaj, biçim ve diyalektik: Sergey Ayzenştayn
6) Biçimcilik geleneği: Bela Balazs
7) "Yuvarlak Masa Toplantısı"
8) Gerçekçilik ve sinema: Siegfried Kracauer
9) Gerçekçiliğin geleneği: André Bazin
10) Biçim ve sinemanın amaçları: Jean Mitry
11) Sinema "semiyolojisi": Christian Metz
12) Sinema ve Psikanaliz: Christian Metz
13) Feminist film kuramı: Laura Mulvey
14) Pitching (Dönem Ödevi Sunumu)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dudley Andrew The Major Film Theories Oxford University Press, 1976
Diğer Kaynaklar: http://zeroland.co.nz/directory/film_movies/film-theory-film-criticism/

Film Studies For Free:
https://filmstudiesforfree.blogspot.com

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 50
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 58
Sunum / Seminer 2 6
Proje 2 35
Küçük Sınavlar 3 3
Toplam İş Yükü 144