Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTC209 | ||||
Ders İsmi: | Televizyon Gazeteciliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Şükran PAKKAN TOSUN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Görsel iletişim ilkelerini tanıtmak: belgesellere ve haberlere odaklanmak • Televizyon, haber odası, organizasyon yapısı ve raporlama süreci hakkında bir anlayış geliştirmek • Televizyon için haber senaryosu yazımı ve prodüksiyon sürecini etkinleştirmek •Öğrencileri bir video kamera ile görsel hikaye anlatımıyla tanıştırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; uygun görüşülen kişiler ve yerler; ilgili arka plan ve açıklayıcı görüntüler ve yerler; görsel materyaller, arşiv resmi ve ses kayıtları; makaleler ve özellikler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, aşağıdakileri belirlemek de dahil olmak üzere haberler ve program fikirleri hakkında kapsamlı araştırmalar yapabilir: uygun görüşülen kişiler ve yerler; ilgili arka plan ve açıklayıcı görüntüler ve yerler; görsel materyaller, arşiv resmi ve ses kayıtları; makaleler ve özellikler. 2) Öğrenciler, haber olaylarını daha geniş bağlamlarına yerleştirmelerine, daha bilinçli sorular sormalarına ve kaynaklar tarafından yapılan rakip iddiaları değerlendirmelerine olanak sağlayacak bilgileri geliştirebilirler. 3) Ayrıca gazetecilik ve aldığı biçimler hakkında daha derin bir anlayış kazandırır ve odak noktası beceriler kadar içeriğe de odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | TV Gazeteciliği - Temel Tanımlar ve Kavramlar | |
2) | Medya/Genel - Tarih, Gelişim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Mevcut Durum | |
3) | Televizyonu Anlamak- Yayma ve aldatmanın gücü: Medya ve algı yönetimi, İkna, Kanıt, Arkaplan | |
4) | Mesajlar - Yayın Gazeteciliği Mesaj Türleri ve Etkileri | |
5) | Formatlar - TV Gazeteciliği ve Program Formatları | |
6) | Yazma - Görsel Yazı Yazma Haber Metni Oluşturma Adımları | |
7) | Mülakat - mülakat çeşitleri, etkili bir mülakat yapmanın ilkeleri | |
8) | Habercilik- Habercilik, Öykü / Süreç Haber değerleri ve ilkeleri | |
9) | Vize Haftası | |
10) | Çekim – Etkili bir hikaye sunmanın ilkeleri | |
11) | Çekim - Parçadan Kameraya Etkili bir Parçadan Kameraya sunma ilkeleri | |
12) | TV'de sunum Etkili sunumun ilkeleri | |
13) | Gazetecilik Etiği - Televizyon Gazetecileri için Etik Kuralları | |
14) | Zorluklar ve Eğilimler Bir muhabirin sorumlulukları ve zorluklar Gazetecilikte eğilimler | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | G.C. Awasthy Allied Publishers, N.D. |
Diğer Kaynaklar: | K.R. Mullick Sterling Publications |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 3 | 3 | 1 | 105 | ||
Ödevler | 4 | 1 | 3 | 3 | 28 | ||
Toplam İş Yükü | 133 |