RTC209 Television Journalismİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC209
Ders İsmi: Televizyon Gazeteciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Şükran PAKKAN TOSUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Görsel iletişim ilkelerini tanıtmak: belgesellere ve haberlere odaklanmak
• Televizyon, haber odası, organizasyon yapısı ve raporlama süreci hakkında bir anlayış geliştirmek
• Televizyon için haber senaryosu yazımı ve prodüksiyon sürecini etkinleştirmek
•Öğrencileri bir video kamera ile görsel hikaye anlatımıyla tanıştırmak.
Dersin İçeriği: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
uygun görüşülen kişiler ve yerler; ilgili arka plan ve açıklayıcı görüntüler ve yerler; görsel materyaller, arşiv resmi ve ses kayıtları; makaleler ve özellikler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, aşağıdakileri belirlemek de dahil olmak üzere haberler ve program fikirleri hakkında kapsamlı araştırmalar yapabilir: uygun görüşülen kişiler ve yerler; ilgili arka plan ve açıklayıcı görüntüler ve yerler; görsel materyaller, arşiv resmi ve ses kayıtları; makaleler ve özellikler.
2) Öğrenciler, haber olaylarını daha geniş bağlamlarına yerleştirmelerine, daha bilinçli sorular sormalarına ve kaynaklar tarafından yapılan rakip iddiaları değerlendirmelerine olanak sağlayacak bilgileri geliştirebilirler.
3) Ayrıca gazetecilik ve aldığı biçimler hakkında daha derin bir anlayış kazandırır ve odak noktası beceriler kadar içeriğe de odaklanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TV Gazeteciliği - Temel Tanımlar ve Kavramlar
2) Medya/Genel - Tarih, Gelişim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Mevcut Durum
3) Televizyonu Anlamak- Yayma ve aldatmanın gücü: Medya ve algı yönetimi, İkna, Kanıt, Arkaplan
4) Mesajlar - Yayın Gazeteciliği Mesaj Türleri ve Etkileri
5) Formatlar - TV Gazeteciliği ve Program Formatları
6) Yazma - Görsel Yazı Yazma Haber Metni Oluşturma Adımları
7) Mülakat - mülakat çeşitleri, etkili bir mülakat yapmanın ilkeleri
8) Habercilik- Habercilik, Öykü / Süreç Haber değerleri ve ilkeleri
9) Vize Haftası
10) Çekim – Etkili bir hikaye sunmanın ilkeleri
11) Çekim - Parçadan Kameraya Etkili bir Parçadan Kameraya sunma ilkeleri
12) TV'de sunum Etkili sunumun ilkeleri
13) Gazetecilik Etiği - Televizyon Gazetecileri için Etik Kuralları
14) Zorluklar ve Eğilimler Bir muhabirin sorumlulukları ve zorluklar Gazetecilikte eğilimler
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: G.C. Awasthy Allied Publishers, N.D.
Diğer Kaynaklar: K.R. Mullick Sterling Publications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 3 3 1 105
Ödevler 4 1 3 3 28
Toplam İş Yükü 133