Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM108 | ||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Grafiklerine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SADİ KERİM DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Sadi Kerim Dündar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital yaratım araçlarının kullanımı ile yapılan bilgisayar destekli görsel tasarımın temel teknikleri ve ilkeleri öğretilir. |
Dersin İçeriği: | Görsel tasarım faaliyeti, teorisi ve pratiği ile birlikte bütünleşik olarak dijital tasarım araçlarının kapsamında işlenir. Temel tasarım ilkeleri, renk teorisi ve kompozisyon kuralları, görsel anlatım becerilerini geliştirmek üzere anlatılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital tasarım araçlarının doğasını anlamak, yapabilirliklerini keşfetmek ve olasılıkları fark etmek. 2) Görsel tasarım odaklı düşünebilmek, tasarım sorunlarına kreatif ve çözümcü fikirler bulabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve ders hakkında genel bilgi edinimi | |
2) | Dijital tasarım nedir? Bilgisayar Grafikleri nedir? | |
3) | Photoshop ile tanışma ve temel araçları tanıma | |
4) | Tasarımın Temel İlkeleri 01 | |
5) | Tasarımın Temel İlkeleri 02 | |
6) | Renk Teorisi | |
7) | Uygulama Çalışması | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Kompozisyon Kuralları 01 | |
10) | Kompozisyon Kuralları 02 | |
11) | Uygulama Çalışması | |
12) | Uygulama Çalışması | |
13) | Final Projesi Atölyesi | |
14) | Final Projesi Atölyesi | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Computer Graphics İngilizce Baskı | Dr. Rajiv Chopra |
Diğer Kaynaklar: | Computer Graphics İngilizce Baskı | Dr. Rajiv Chopra |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 | 3 | ||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 | 2 | ||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 1 | 1 | ||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 | 2 | ||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | ||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 3 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 2 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | 2 |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 1 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | 2 |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | 3 |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | 2 |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 3 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 2 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Uygulama | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |