Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM107 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Hukuku | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Aybike Serttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İletişim hukuku, bilginin ve enformasyonun elde edilme ve bilginin ve enformasyonun iletilme şeklini birçok farklı şekilde etkiler. Bu dersin amacı işinizde ilgilenebileceğiniz herhangi bir konuyla ilgili olarak ilgili hukuk kurallarının hangileri olduğuna karar vermeniz için ihtiyaç duyduğunuz cevapları size vermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, iletişim ve medya profesyonellerini içinde çalıştıkları yasal bağlamlarla tanıştırır. Ders, ifade ve iletişim özgürlüğü, hakaret, bilgiye erişim, mahremiyet ihlali ve özel yaşamın gizliliği gibi konuların medya profesyonelinin çalışma hayatını nasıl etkilediğini örnek olaylar üzerinden gösterir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medya ile ilgili yasaların ve düzenlemelerinin uluslararası hukukta yer alan yasalarla karşılaştırılmasını anlamak 2) Medya politikalarının ve düzenlemelerinin etkili medya ortamlarını nasıl etkinleştirdiğini veya sınırlandırdığını anlamak 3) Medya profesyonellerinin görevlerini yerine getirirken sahip olduğu yükümlülükleri ve haklarını anlama 4) Medya alanındaki yasal düzenlemeleri ve yeni medya ortamlarındaki uygulamalarla ilgili sorunları ve sınırlamaları anlamak 5) Basın hukukunun kaynaklarını tanımlamak 6) Basın hukukunda yer alan kavram ve kurumları tanımlamak 7) Radyo ve Tv hukukundaki kavram ve kurumları tanımlamak 8) İnternet hukukunda yer alan kavram ve kurumları tanımlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | İletişim Hukukunun Temel İlkeleri | |
3) | İfade Özgürlüğü | |
4) | Basın Özgürlüğü | |
5) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi | |
6) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları I | |
7) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları II | |
8) | Basın Kanunu | |
9) | Özel Yaşamın Gizliliği | |
10) | Radyo TV Kanunu I | |
11) | Radyo TV Kanunu II | |
12) | Internet Kanunu I | |
13) | Internet Kanunu II | |
14) | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
Ders Notları / Kitaplar: | The Law of Journalism and Mass Communication, Joseph Russomanno (Editor) |
Diğer Kaynaklar: | Artun Avcı, Türkiye’de İfade Özgürlüğü ve İnternet |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | |||||||||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |||||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | |||||||||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |||||||||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | |||||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |||||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | |||||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | |||||||||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 2 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 3 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | 2 |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | 2 |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 3 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 2 |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | 2 |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 3 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 3 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 1 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 2 |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Proje | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 |