Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM107 | ||||
Ders İsmi: | İletişim Hukuku | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Aybike Serttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İletişim hukuku, bilginin ve enformasyonun elde edilme ve bilginin ve enformasyonun iletilme şeklini birçok farklı şekilde etkiler. Bu dersin amacı işinizde ilgilenebileceğiniz herhangi bir konuyla ilgili olarak ilgili hukuk kurallarının hangileri olduğuna karar vermeniz için ihtiyaç duyduğunuz cevapları size vermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, iletişim ve medya profesyonellerini içinde çalıştıkları yasal bağlamlarla tanıştırır. Ders, ifade ve iletişim özgürlüğü, hakaret, bilgiye erişim, mahremiyet ihlali ve özel yaşamın gizliliği gibi konuların medya profesyonelinin çalışma hayatını nasıl etkilediğini örnek olaylar üzerinden gösterir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medya ile ilgili yasaların ve düzenlemelerinin uluslararası hukukta yer alan yasalarla karşılaştırılmasını anlamak 2) Medya politikalarının ve düzenlemelerinin etkili medya ortamlarını nasıl etkinleştirdiğini veya sınırlandırdığını anlamak 3) Medya profesyonellerinin görevlerini yerine getirirken sahip olduğu yükümlülükleri ve haklarını anlama 4) Medya alanındaki yasal düzenlemeleri ve yeni medya ortamlarındaki uygulamalarla ilgili sorunları ve sınırlamaları anlamak 5) Basın hukukunun kaynaklarını tanımlamak 6) Basın hukukunda yer alan kavram ve kurumları tanımlamak 7) Radyo ve Tv hukukundaki kavram ve kurumları tanımlamak 8) İnternet hukukunda yer alan kavram ve kurumları tanımlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | İletişim Hukukunun Temel İlkeleri | |
3) | İfade Özgürlüğü | |
4) | Basın Özgürlüğü | |
5) | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi | |
6) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları I | |
7) | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları II | |
8) | Basın Kanunu | |
9) | Özel Yaşamın Gizliliği | |
10) | Radyo TV Kanunu I | |
11) | Radyo TV Kanunu II | |
12) | Internet Kanunu I | |
13) | Internet Kanunu II | |
14) | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
Ders Notları / Kitaplar: | The Law of Journalism and Mass Communication, Joseph Russomanno (Editor) |
Diğer Kaynaklar: | Artun Avcı, Türkiye’de İfade Özgürlüğü ve İnternet |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | 2 |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | 3 |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | 3 |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | 2 |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | 2 |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | 3 |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | 2 |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Proje | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 |