Dersin Amacı: |
1- Medyanın toplumdaki yerini ve toplum üzerindeki etkilerini anlamak,
2- Kitle iletişim kuramındaki temel kavram ve sorunların çözümlenmesi,
3- Toplumların epistemolojik, ontolojik ve aksiyolojik hareketlerini medyaya bakarak betimlemek.
4- Medya etkisi ve yönetimi ile ilgili stratejilerin belirlenmesi ve pratik etkilerin gözden geçirilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Medya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrenciler, medyanın toplumdaki yeri, medyanın toplum üzerindeki etkisi, Türkiye'de medyanın geleceği gibi temel konularla tanışmalarını ve dünyanın etkisi hakkında bilgi vermelerini sağlar, kitle iletişim araçlarının toplumsal gelişmeler ışığında niteliklerini ve tarihsel gelişimini sağlamak, medyanın toplum üzerindeki etkilerini (siyaset, demokrasi, kadın, çocuk vb. rollerini örneklendirmek) ve toplumdaki yerini anlamak, medyanın küreselleşmedeki gelişimi, medya okuryazarlığı gibi ana başlıklar ile medyanın düzeni. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Medya nedir? Toplum nedir? Kitle İletişimi, Kitle ve Kitle Toplumuna İlişkin Temel Kavramlar. |
|
2) |
Kitle İletişim Araçlarının Etkileri ve İşlevleri |
|
3) |
Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerindeki Etkileri, Kültürel ve Toplumsal Belleğin İnşası |
|
4) |
Pasif İzleyiciden Aktif İzleyiciye Medyada Etkileme Paradigması: İkna, Akış, Etki, Çerçeveleme, Bağımlılık Teorileri |
|
5) |
Medya ve Kamuoyu: Hegemonya, Propaganda ve Manipülasyon Teorileri |
|
6) |
Medyada Realite İnşası, Kültür Endüstrisi, Modernite ve Eleştirel Kuram |
|
7) |
İletişimin Metalaşması: Medyanın Politik Ekonomisi |
|
8) |
VİZE HAFTASI |
|
9) |
Sosyal ve Kültürel Kimlikler ve Medya: Azınlıklar, Toplumsal Cinsiyet, Çocuklar |
|
10) |
Haberin Gerçekliği: Orijinal, Sunumsal ve Algısal Gerçeklik |
|
11) |
Küreselleşme ve Medya, Bilgi Toplumu ve Bilgi Toplumu Sosyolojisi |
|
12) |
Demokratik Toplumun Oluşumunda Medyanın Rolü |
|
13) |
Medya Etiği, Dijital Demokrasi, Kitle İletişiminin Geleceği |
|
14) |
Unutulma Hakkı – Değerlendirme, Tartışma |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. |
|
2) |
Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. |
|
3) |
İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. |
|
4) |
Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. |
|
5) |
Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
|
|
6) |
Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. |
|
7) |
Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. |
|
8) |
Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. |
|
9) |
Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. |
|
10) |
Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. |
|
11) |
Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. |
|
12) |
Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|