COM105 Media and Societyİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COM105
Ders İsmi: Medya ve Toplum
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. PEYAMİ ÇELİKCAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Şükran PAKKAN TOSUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1- Medyanın toplumdaki yerini ve toplum üzerindeki etkilerini anlamak,
2- Kitle iletişim kuramındaki temel kavram ve sorunların çözümlenmesi,
3- Toplumların epistemolojik, ontolojik ve aksiyolojik hareketlerini medyaya bakarak betimlemek.
4- Medya etkisi ve yönetimi ile ilgili stratejilerin belirlenmesi ve pratik etkilerin gözden geçirilmesi.
Dersin İçeriği: Medya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrenciler, medyanın toplumdaki yeri, medyanın toplum üzerindeki etkisi, Türkiye'de medyanın geleceği gibi temel konularla tanışmalarını ve dünyanın etkisi hakkında bilgi vermelerini sağlar, kitle iletişim araçlarının toplumsal gelişmeler ışığında niteliklerini ve tarihsel gelişimini sağlamak, medyanın toplum üzerindeki etkilerini (siyaset, demokrasi, kadın, çocuk vb. rollerini örneklendirmek) ve toplumdaki yerini anlamak, medyanın küreselleşmedeki gelişimi, medya okuryazarlığı gibi ana başlıklar ile medyanın düzeni.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kitle iletişim araçlarının toplumsal yapı ile ilişkisini belirler.
2) Medya ve kültür ilişkisini küreselleşme bağlamında yorumlar.
3) Medyanın kamusal etkilerini ilişkilendirir.
4) Medyanın kitlesel süreçler üzerindeki etkilerini analiz eder.
5) Medyanın bilgi toplumunda modern siyaseti ve demokrasiyi nasıl etkilediğini eleştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya nedir? Toplum nedir? Kitle İletişimi, Kitle ve Kitle Toplumuna İlişkin Temel Kavramlar.
2) Kitle İletişim Araçlarının Etkileri ve İşlevleri
3) Medyanın Birey, Toplum ve Kültür Üzerindeki Etkileri, Kültürel ve Toplumsal Belleğin İnşası
4) Pasif İzleyiciden Aktif İzleyiciye Medyada Etkileme Paradigması: İkna, Akış, Etki, Çerçeveleme, Bağımlılık Teorileri
5) Medya ve Kamuoyu: Hegemonya, Propaganda ve Manipülasyon Teorileri
6) Medyada Realite İnşası, Kültür Endüstrisi, Modernite ve Eleştirel Kuram
7) İletişimin Metalaşması: Medyanın Politik Ekonomisi
8) VİZE HAFTASI
9) Sosyal ve Kültürel Kimlikler ve Medya: Azınlıklar, Toplumsal Cinsiyet, Çocuklar
10) Haberin Gerçekliği: Orijinal, Sunumsal ve Algısal Gerçeklik
11) Küreselleşme ve Medya, Bilgi Toplumu ve Bilgi Toplumu Sosyolojisi
12) Demokratik Toplumun Oluşumunda Medyanın Rolü
13) Medya Etiği, Dijital Demokrasi, Kitle İletişiminin Geleceği
14) Unutulma Hakkı – Değerlendirme, Tartışma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Asa Briggs - Social History of the Media: From Gutenberg to the Internet
Diğer Kaynaklar: Asa Briggs - Social History of the Media: From Gutenberg to the Internet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder.
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır.
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar.
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır.
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir.
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir.
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur.
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır.
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır.
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir.
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir.
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 3 84
Ara Sınavlar 1 10 5 3 18
Final 1 10 5 3 18
Toplam İş Yükü 120