Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COM102 | ||||
Ders İsmi: | Medya ve İletişim Teorileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TUGAY SARIKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Hasan Gürkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, iletişim ve medya teorisi geliştirme ile ilgili temel kavramları tanıtır. Ders, medya ve iletişim teorilerini incelemek için tarihsel ve kavramsal temelli bir yaklaşımı benimser. Bu derste sırasıyla temel kavramlar tanıtılacaktır. Ayrıca Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu ve Toronto Okulu, politik ekonomi ve kültür/yaratıcı endüstriler yaklaşımı gibi farklı araştırma okullarına odaklanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders medya ve iletişim teorilerine bir giriş niteliğindedir. Çeşitli medya platformları aracılığıyla iletişim süreçlerinin nasıl gerçekleştirildiğini anlamak için alandaki başlıca teorik perspektifleri araştırır. Konular yazılı medya, yayıncılık, reklamcılık, gazetecilik ve dijital medyayı içerebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medya ve iletişim teorilerinin temel kavramlarını anlatır. 2) Medya ve iletişim çalışmalarında kullanılan başlıca teorik gelenekler ve araştırma yöntemleri hakkında eleştirel bir anlayış sergiler. 3) Medya ve iletişim uygulamalarının çağdaş toplumda gerçeklik algılarını nasıl şekillendirdiğini açıklamak için temel teorik bakış açılarını uygular. 4) Akademik yazma ve sunum da dahil olmak üzere farklı akademik çalışma biçimlerinde yeterlilik gösterir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Teori ve İletişim Sürecini Tartışmak | |
3) | Ana akım İletişim Teorileri: Chicago Okulu | |
4) | Ana akım İletişim Teorileri: Medya Etkileri Okulu | |
5) | Laswell Model & Mathematical İletişim Modeli & İki Yanlı & Çift Yönlü Model | |
6) | Osgood and Schramm’s Mass Media Model & Gerbner’s Model & Newcomb’s ABX Model & Westley and Maclean’s Model & Westinger’s Model & Riley’s Model | |
7) | İletişimde Bunalım Dönemi: Uses & Gratifications & Media Dependency Theory & Agenda Setting & Spiral of Silence | |
8) | Eleştirel Kuram: Frankfurt Okulu & Kültürel Çalışmalar | |
9) | Eleştirel Kuram: Frankfurt Okulu & Kültürel Çalışmalar | |
10) | Sunumlar | |
10) | Sunumlar | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Baran, Stanley J., and Dennis K. Davis. Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future, 7th Edition. 7th edition. Stamford, CT: Cengage Learning, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Baran, Stanley J., and Dennis K. Davis. Mass Communication Theory: Foundations, Ferment, and Future, 7th Edition. 7th edition. Stamford, CT: Cengage Learning, 2014. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 35 |
Sunum | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 | ||||
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 | ||||
Final | 1 | 5 | 5 | ||||
Toplam İş Yükü | 127 |