Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR032 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Çözümlemeleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilme. |
Dersin İçeriği: | İletişim biçimi olarak reklamın tanımı, amacı ve türleri, reklamda araştırma süreci, yaratıcı düşüncenin oluşturulması, televizyon reklamı, gazete ve dergi ilanı, dış mekân tanıtım parçaları gibi yayımlanmış reklam örnekleri üzerinde tartışmalı analizler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1-Reklam ve reklamcılığa ilişkin kavramsal, plastik ve estetik bilgileri tanımlayabilme. 2) 2-Reklamın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. 3) 3-Reklam ve reklamcılık ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üslupları hakkında fikir sahibi olma 4) 4-Reklamın farklı dönemlerdeki ele alınış biçimlerini karşılaştırarak değerlendirebilme 5) 5-Reklamın üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma 6) 6-Reklam tasarımlarını işlevsellik ve estetik arasındaki denge açısından değerlendirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklam Nedir? | Computer |
2) | Reklamın İşlevi ve Etkileri Nelerdir? | Computer |
3) | Reklam ve Göstergebilim | Computer |
4) | TV Reklamlarında Göstergebilim | Computer |
5) | THY Reklam Filmi Çözümlemesi | Computer |
6) | İmgenin Gücü | Computer |
7) | 1. Ara Sınav. Basın Reklamları Üzerinde Göstergelerin Çözümlenmesi | Computer |
8) | Karşılaştırmalı Reklamlar | Computer |
9) | Roland Barthes ve Gösterge Sistemleri | Computer |
10) | Reklam Üretimi, Yaratıcı Strateji, Reklamda Karakter (kadın, erkek, çocuk) Kullanımı | Computer |
11) | “Arçelik” Reklamında Robot Karakterle Yaratılan Evren | Computer |
12) | 2. Ara sınav. İnternet Reklamları Üzerinde Göstergelerin Çözümlenmesi | Computer |
13) | Bilinçaltı Reklam ve Bilinçaltı Reklam Çözümlemeleri: Palmolive ve Yandex Reklamları | Computer |
14) | Basın İlanı Örnekleri ve Çözümlemeleri | Computer |
Ders Notları / Kitaplar: | Baudrillard, Jean(2021).Tüketim Toplumu. Çev Nilgün Tutal ve Ferda Keskin.İstanbul:Ayrıntı Yayınları. 15. Baskı |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dağtaş, Banu(2003).Reklâmı Okumak. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2. Küçükerdoğan,R.(2009) Reklâm Nasıl Çözümlenir, İstanbul,Beta. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | 2 | 54 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |