Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR307 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Yapım Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Aybike Serttaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir reklam filminin teknik olarak nasıl hayata geçirildiğini ana hatları ile anlamak, Reklamverenden gelen briefi etkili bir reklama dönüştürmek, Farklı türlerde reklam filmi çekebilmek, Reklam estetiği ve anlatısını hareketli görüntüye uyarlayabilmek. |
Dersin İçeriği: | Reklam stratejileri, Brief okuma ve değerlendirme, Çekim öncesi hazırlıklar, Reklam film çekimi, Çekim sonrası süreçler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklam yapım sürecini anlatır. 2) Brief okumayı bilir. 3) Reklam filmini teknik olarak analiz eder. 4) Temel kamera bilgisine sahip olur. 5) Reklam prodüksiyonunda ekip çalışmasının önemini anlar. 6) Reklam sinematografisini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reklam stratejileri, Reklama ait temel belgelerin hatırlatılması, Reklam prodüksiyonu ve ders hakkında bilgilendirme. Grupların belirlenmesi. | |
2) | Kamera hareketleri, açı ve ölçek pratiği | |
3) | 1. briefin verilmesi. Grup çalışmaları. Taslak senaryo hazırlanması ve onay alınması. Görev dağılımı yapılması. | |
4) | Reklam çekimi | |
5) | Reklam çekimi | |
6) | Reklam filmlerinin izlenmesi ve değerlendirme. 2. briefin verilmesi. | |
7) | Çekim günü | |
8) | Çekim günü | |
9) | Reklam filmlerinin değerlendirilmesi ve 3. brief | |
10) | Çekim günü | |
11) | Çekim günü | |
12) | Brief veren marka sorumluları ile buluşma ve değerlendirme. | |
13) | Brief veren marka sorumluları ile buluşma ve değerlendirme. | |
14) | Grupların dosya sunumu ve kamera arkalarının hikayeleştirilmesi | |
15) | Grupların dosya sunumu ve kamera arkalarının hikayeleştirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reklam: Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler - Aybike Serttaş Reklamcılığın Temel Kavramları - Aybike Serttaş & Recep Yılmaz |
Diğer Kaynaklar: | Reklam: Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler - Aybike Serttaş Reklamcılığın Temel Kavramları - Aybike Serttaş & Recep Yılmaz |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Uygulama | 3 | 3 | 2 | 15 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 0 | 0 | ||||
Proje | 24 | 0 | 3 | 72 | |||
Ödevler | 20 | 0 | 0 | ||||
Final | 2 | 3 | 3 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |