Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR108
Ders İsmi: Bilgisayarda Görsel Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar programları kullanarak çeşitli görseller hazırlama ve düzenleme yeterliliği kazandırmak.
Dersin İçeriği: Ders süresince dijital tasarım alanına ilişkin terimler anlatılır. Piksel ve vektör tabanlı görüntü düzenleme ve oluşturma programları kullanılır. Bilgisayar ortamında görsel tasarımlar üretmek için kullanılan temel programların arayüzü ve kullanımlarına ilişkin bilgiler tasarım ilkeleri eşliğinde verilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar ortamında görüntüleri düzenler,
2) Bilgisayar ortamında yeni görseller oluşturur,
3) Piksel ve vektör temelli yazılımlara hakim olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektronik görüntü oluşturma ve işleme için kullanılan yazılım türlerine genel bakış n/a
2) Vektör çizimi n/a
3) Görüntü işleme n/a
4) Dosya depolama ve alma ile ilgili hususlar n/a
5) Bir görselleştirme aracı olarak bilgisayar: Geleneksel ve bilgisayar grafik teknikleri, doğru yazılım programını seçme. n/a
6) Vektör grafiklerinin kullanımına genel bakış, araçların ve menü seçeneklerinin tanıtımı n/a
7) Öğrenilen tekniklerin yaratıcı projede uygulanması n/a
8) Ara Sınav n/a
9) Renk modelleri ve sistemleri n/a
10) Görüntü işleme: araçlarının ve menü seçeneklerinin tanıtımı n/a
11) Görüntü işleme: Dosya boyutu ve depolama sorunları n/a
12) Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator Arasında Çalışmak n/a
13) Öğrenilen tekniklerin yaratıcı projede uygulanması n/a
14) Final sınavı n/a

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özge Mardi Bayar, Grafik Tasarım Rehberi, Kodlab Yayın Dağıtım, 2019.
Diğer Kaynaklar: Özge Mardi Bayar, Grafik Tasarım Rehberi, Kodlab Yayın Dağıtım, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 2 2 2
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2 2 1
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 1 3 1
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 2 1 1
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2 2 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 1 2 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 1 1 2
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2 2 1
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2 3 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2 1 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2 1 2
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2 2 1
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 2 2 2
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 2 2 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 1 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. 1
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. 2
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. 2
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. 3
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. 2
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. 2
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. 2
9) Yönetim becerisine sahiptirler. 2
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. 2
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. 2
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. 2
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. 3
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. 1
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 49 49
Final 1 63 63
Toplam İş Yükü 112