GIT038 Genişletilmiş Gerçeklik ve Tasarımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Güvenliği TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Güvenliği Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT038
Ders İsmi: Genişletilmiş Gerçeklik ve Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Ertan Toy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin genişletilmiş gerçeklik teknolojileri hakkında bilgi sahibi olması ve bu ortamlar için içerik üretebilecekleri altyapıyı kazanmalarının sağlanması.
Dersin İçeriği: Genişletilmiş gerçeklik teknolojilerinin tarihsel süreçteki gelişiminin incelenmesi. Güncel genişletilmiş gerçeklik donanımlarının ve yazılımlarının neler olduğunun anlatılması. Bu ortamlar için içerik üretmek için gerekli altyapı bilgisinin verilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genişletilmiş gerçeklik donanımlarını bilir
2) Genişletilmiş gerçeklik yazılımlarını bilir
3) Yeni etkileşim biçimlerini kavrar
4) Dijital ve sanal dünya kavramlarını bilir
5) İçerik üretmek için gerekli altyapıyı kazanır
6) Genişletilmiş gerçekliğin uygulama alanlarını öğrenir
7) Genişletilmiş gerçeklik alanında araştırma yapabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders planının anlatılması ve genişletilmiş gerçekliğe giriş
2) Genişletilmiş gerçekliğin tarihsel süreci
3) Genişletilmiş gerçekliğin uygulama alanları
4) Genişletilmiş gerçeklikte kullanılan donanımlar
5) Hareket algılama ve haptik teknolojiler
6) Genişletilmiş gerçeklikte kullanılan içerik üretme yazılımlar
7) Genişletilmiş gerçeklik için etkileşim tasarımı
8) Ara Sınav
9) Genişletilmiş gerçeklik için arayüz tasarımı
10) Genişletilmiş gerçeklikte hikâye anlatımı
11) Dijital ve Sanal Dünya Kavramı
12) Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi
13) Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi
14) Güncel genişletilmiş gerçeklik uygulamalarının incelenmesi ve denenmesi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alcañiz, M., Sacco, M., & Tromp, J. G. (Eds.). (2022). Roadmapping Extended Reality: Fundamentals and Applications. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Alcañiz, M., Sacco, M., & Tromp, J. G. (Eds.). (2022). Roadmapping Extended Reality: Fundamentals and Applications. John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir.
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir.
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir.
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar.
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir.
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir.
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir.
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler.
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler.
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar.
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir.
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir.
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir.
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar.
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir.
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir.
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir.
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler.
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler.
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar.
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 74
Ara Sınavlar 2 33
Final 1 10
Toplam İş Yükü 117