Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT022 | ||||
Ders İsmi: | Ambalaj Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Ambalaj tasarımı, üretimi, markaların ambalaj stratejileri ve pazarlamada ambalajın önemi konularında kuramsal bilgiler. 2. Ürün ambalajları, paket kağıdı ve alış veriş torbaları gibi iki ve üç boyutlu tasarım uygulamaları. 3. Ambalaj teknolojileri ve malzemeleri konularında bilgi aktarımı. |
Dersin İçeriği: | Marka ve ürün kimliği. Günlük yaşamda kullanılan ve tüketilen ürünlerin görsel kimlikleri. Ürünün adı ve içinde bulunduğu paketin kendine özgü bir biçimde tasarlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ürüne uygun ambalaj tasarımı oluşturma 2) Ambalaj için kullanılacak görsel ve tipografi belirlemede yetkinlik kazanma. 3) Ambalajda olması gereken tipografik öge ve bilgileri bilme. 4) Ambalaj tasarımında kullanılan tasarım ilkelerinden yararlanabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Marka ve ürün kimliği. Marka yönetimi ve stratejileri. Ambalaj, ambalajın önemi, görevleri ve çeşitleri. Ambalaj malzemeleri. Ambalaj tasarımı ve başarı ölçütleri. | |
2) | Ambalaj çeşitleri üzerinde inceleme, analiz. Ambalajda olması gereken ögeler. | Bilgisayar |
3) | Ambalajda geri dönüşümün önemi. Ödev: Karton Poşet Tasarımı. | |
4) | Meşrubat ambalajı tasarımı, Ambalajda ürün ve tasarım ilişkisi. | |
5) | Aynı ürünün farklı boyuttaki ambalaj tasarımlarının özellikleri | |
6) | Gıda ürünleri ambalajı tasarımı. Ürün çeşitliliğinin ve tüketici beklentilerinin ambalaj tasarımı üzerindeki etkileri. Tüketici davranışları niçin önemli? | |
7) | Ara Sınav / Ödev Teslim | |
8) | Bisküvi, çikolata, gofret, cips, kuruyemiş, bal, pekmez, helva, kesme şeker, çay, makarna, un, konserve, dondurulmuş gıda, turşu, peynir, yoğurt, tuz, ekmek gibi ürünlerden birisi için marka kimliği ve ambalaj tasarımı taslakları. | |
9) | Gıda ambalajı tasarımlarının sürdürülmesi. Gıda ambalajı tasarımında dikkate alınacak konular | |
10) | Proje1: Gıda ambalajı tasarımlarının sonuçlandırılması | |
11) | Zeytinyağı, şarap etiketi veya parfüm ambalajı için marka kimliği ve ambalaj tasarımı taslakları. | |
12) | Pahalı ürünlerde tasarım ve malzeme sorunları | |
13) | Proje2: Zeytinyağı ambalajı, şarap etiketi veya parfüm ambalajı tasarımlarının sonuçlandırılması. | |
14) | Final Sınavı. Projelerin Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Tevfik Fikret Uçar) |
Diğer Kaynaklar: | Başarılı Ambalaj, Başarılı Pazarlama (Herbert M. Meyers) Ambalaj Tasarımı (Ceyhun Akgün), Grafik Tasarım Dergileri, TSE Standard Dergisi, 50 Trade Secrets of Great Design: Packaging (Stafford Cliff), Packaging Desing: A Cultural Sign ( Edwin Visser) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 3 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 1 | 3 | 1 | 2 | |||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 1 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 2 | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 1 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 2 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 1 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 2 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 3 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 2 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Ödevler | 2 | 24 |
Ara Sınavlar | 14 | 42 |
Final | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 122 |