GIT019 Tasarım Odaklı Düşünüşİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT019
Ders İsmi: Tasarım Odaklı Düşünüş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Bu ders tasarım odaklı düşünce aşamalarıyla ilgili temel yaklaşımları tanıtacak ve bunu tasarlanabilir yapılar olarak iş modelleriyle ilişkilendirecektir.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Ders kapsamında tasarım odaklı düşünüş için gerekli olan temel kavramlar ve empati, tanımlama, tasarlama, prototipleme, test etme gibi süreçler tanıtılmaktadır. İnsan odaklı yaratıcı düşünme teknikleri ile problemlerin çözümü; karmaşık sorunlar karşısında tasarım odaklı düşünme teknikleriyle çözümler üretme konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarını ve kavramlarını tanımlar ve eleştirel bir şekilde tartışır
2) Sorunları tasarım odaklı düşünme perspektifinden analiz eder
3) İnovasyon problemlerini ele almak için tasarım düşüncesi ilkelerini eleştirel olarak uygular
4) Tasarım alanına dair terimleri ve modelleri anlar
5) Tasarım süreçlerinde öğrenme ve öğretmenin gerçekleşme süreçlerini tanır
6) Yaratıcı projelerde inovasyona katılır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders programı ve ihtiyaçların açıklanması.
2) Tasarım düşüncesi, insan merkezli tasarımın temelleri
3) İnovasyon ve adaptasyon engelleri: yaparak öğrenme
4) Kullanıcı ihtiyaçlarının tarihçesi
5) Karmaşık problemler ve tasarım; tasarımda etik
6) Aşama I: Empati: Açık ve gizli ihtiyaçları keşfetmek
7) Aşama II: Tanımlama: Problemi ve kullanıcı ihtiyaçlarını tanıma
8) Ara Sınavlar
9) Aşama III: Fikir üretme
10) Fikir geliştirme
11) Aşama IV: Deney, prototip oluşturma
12) Prototip sunumları
13) Aşama V: Test etme ve değerlendirme
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tasarım Odaklı Düşünce - Design Thinking
Yazar: Emrah Kozan
Yayınevi : Abaküs Kitap
Diğer Kaynaklar: Required Course Materials The Design of Everyday Things, Don Norman, 1988.
Suggested Course Materials Tasarım Odaklı Düşünce-Design Thinking, Emrah Kozan, 2021.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 2 2 3 2 1 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 1 1 2 3 1 1
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 1 3 3 1 2 1
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 1 1 2 1 1 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2 1 1 1 1 1
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 3 1 2 3 2 1
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 1 2 3 3 2 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 1 2 2 2 3 3
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 2 1 2 2 2 3
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2 2 2 1 1 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 2 1 2 2 3 2
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 1 3 2 1 2 1
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 1 2 2 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. 2
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. 1
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. 2
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. 1
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. 2
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. 1
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. 2
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. 1
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. 3
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. 2
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. 3
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. 3
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 7 60
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 118