Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT019 | ||||
Ders İsmi: | Tasarım Odaklı Düşünüş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Bu ders tasarım odaklı düşünce aşamalarıyla ilgili temel yaklaşımları tanıtacak ve bunu tasarlanabilir yapılar olarak iş modelleriyle ilişkilendirecektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Ders kapsamında tasarım odaklı düşünüş için gerekli olan temel kavramlar ve empati, tanımlama, tasarlama, prototipleme, test etme gibi süreçler tanıtılmaktadır. İnsan odaklı yaratıcı düşünme teknikleri ile problemlerin çözümü; karmaşık sorunlar karşısında tasarım odaklı düşünme teknikleriyle çözümler üretme konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarını ve kavramlarını tanımlar ve eleştirel bir şekilde tartışır 2) Sorunları tasarım odaklı düşünme perspektifinden analiz eder 3) İnovasyon problemlerini ele almak için tasarım düşüncesi ilkelerini eleştirel olarak uygular 4) Tasarım alanına dair terimleri ve modelleri anlar 5) Tasarım süreçlerinde öğrenme ve öğretmenin gerçekleşme süreçlerini tanır 6) Yaratıcı projelerde inovasyona katılır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, ders programı ve ihtiyaçların açıklanması. | |
2) | Tasarım düşüncesi, insan merkezli tasarımın temelleri | |
3) | İnovasyon ve adaptasyon engelleri: yaparak öğrenme | |
4) | Kullanıcı ihtiyaçlarının tarihçesi | |
5) | Karmaşık problemler ve tasarım; tasarımda etik | |
6) | Aşama I: Empati: Açık ve gizli ihtiyaçları keşfetmek | |
7) | Aşama II: Tanımlama: Problemi ve kullanıcı ihtiyaçlarını tanıma | |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Aşama III: Fikir üretme | |
10) | Fikir geliştirme | |
11) | Aşama IV: Deney, prototip oluşturma | |
12) | Prototip sunumları | |
13) | Aşama V: Test etme ve değerlendirme | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tasarım Odaklı Düşünce - Design Thinking Yazar: Emrah Kozan Yayınevi : Abaküs Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Required Course Materials The Design of Everyday Things, Don Norman, 1988. Suggested Course Materials Tasarım Odaklı Düşünce-Design Thinking, Emrah Kozan, 2021. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | |||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | |||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | |||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | |||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | 2 |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | 1 |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | 2 |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | 1 |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | 2 |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | 1 |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | 2 |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | 1 |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | 3 |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | 2 |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | 3 |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | 3 |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 7 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 118 |