Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT019 | ||||
Ders İsmi: | Tasarım Odaklı Düşünüş | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE ÖZ PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Bu ders tasarım odaklı düşünce aşamalarıyla ilgili temel yaklaşımları tanıtacak ve bunu tasarlanabilir yapılar olarak iş modelleriyle ilişkilendirecektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Ders kapsamında tasarım odaklı düşünüş için gerekli olan temel kavramlar ve empati, tanımlama, tasarlama, prototipleme, test etme gibi süreçler tanıtılmaktadır. İnsan odaklı yaratıcı düşünme teknikleri ile problemlerin çözümü; karmaşık sorunlar karşısında tasarım odaklı düşünme teknikleriyle çözümler üretme konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tasarım odaklı düşünme yaklaşımlarını ve kavramlarını tanımlar ve eleştirel bir şekilde tartışır 2) Sorunları tasarım odaklı düşünme perspektifinden analiz eder 3) İnovasyon problemlerini ele almak için tasarım düşüncesi ilkelerini eleştirel olarak uygular 4) Tasarım alanına dair terimleri ve modelleri anlar 5) Tasarım süreçlerinde öğrenme ve öğretmenin gerçekleşme süreçlerini tanır 6) Yaratıcı projelerde inovasyona katılır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, ders programı ve ihtiyaçların açıklanması. | |
2) | Tasarım düşüncesi, insan merkezli tasarımın temelleri | |
3) | İnovasyon ve adaptasyon engelleri: yaparak öğrenme | |
4) | Kullanıcı ihtiyaçlarının tarihçesi | |
5) | Karmaşık problemler ve tasarım; tasarımda etik | |
6) | Aşama I: Empati: Açık ve gizli ihtiyaçları keşfetmek | |
7) | Aşama II: Tanımlama: Problemi ve kullanıcı ihtiyaçlarını tanıma | |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Aşama III: Fikir üretme | |
10) | Fikir geliştirme | |
11) | Aşama IV: Deney, prototip oluşturma | |
12) | Prototip sunumları | |
13) | Aşama V: Test etme ve değerlendirme | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tasarım Odaklı Düşünce - Design Thinking Yazar: Emrah Kozan Yayınevi : Abaküs Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Required Course Materials The Design of Everyday Things, Don Norman, 1988. Suggested Course Materials Tasarım Odaklı Düşünce-Design Thinking, Emrah Kozan, 2021. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 1 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 1 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 2 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | 2 |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 3 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 2 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 2 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 3 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 7 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 118 |